Blauwe taakbalk en geluid verkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Voor eenmaal geen vraagje om een computerprobleem te verhelpen...

Vraagje 1:
Bij een normale Windows XP opstart heeft mijn takenbalk (en systray) een licht grijze kleur. Het gebeurt nu e, dan wel dat de taakbalk een blauwe kleur vertoort. Is daar een uitleg voor en is dat te verhelpen zodat die blauwe kleur (zoals op andere pc's) altijd blijft ?

Vraagje 2: Als XP opstart wordt gewoonlijk bij het "Welkom" scherm het windows geluid afgespeeld. Bij mij wordt dat geluid praktisch altijd na het openen van diverse andere opstartschermen afgespeeld. Iets aan te doen ?
 
Hey,

op de vraag 1 van jouw heb ik zo geen antwoord.
Wat je zou kunnen proberen is het standaard thema instellen. Daarna weer terug schakelen naar het Windows XP thema.

En vraag 2 is niet helemaal duidelijk.
Wordt het windows opstart geluid afgespeeld na het starten van een ander programma?
Zo ja, dan moet je maar eens in configuratie scherm gaan kijken en dan naar "geluiden en ...".
Ga dan naar tabblad geluiden.
Daar zitten verschillende opties verstopt die gestart kunnen worden bij het uitvoeren van een programma.
Controleer de volgende 2 items en verwijder eventueel het geluidje:
1) Opdracht
2) Programma starten

Hopelijk is het nu opgelost.

Gr,
Mathijs
 
Vraag 2: bij zowel "opdracht" als "Programma" is geen geluid aangeduid.

Om nog even het probleem te situeren: Windows XP start op en op het moment dat het blauwe scherm met "welkom" verschijnt wordt normaal ook het opstartgeluid van Windows afgespeeld.
Bij mij gebeurt dat over het algemeen wanneer bvb mijn agenda (wordt ook automatisch opgestart) of ook wanneer de icoontje op het bureaublad zichtbaar worden.

In feite geen probleem, maar niet normaal.

Vraag 2: ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
 
Hey,
dus het geluidje speelt te laat af.. Daar kan volgens mij niet veel aan gebeuren. Maar als de meerdere keren afspeeld wel...

En voor vraag 1...
1) Open configuratiescherm
2) Open het icoontje Beeldscherm
3) Ga naar tabblad Vormgeving
4) Selecteer de stijl Windows-klassiek.
5) Klik op Toepassen.
6) Selecteer nu de stijl Windows Xp-stijl. en weer toepassen.

--
Wat mogelijk het probleem is voor de kleuren fout, is dat een bepaalde service te laat opstart. Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat het geluid te laat afspeelt.

Er is een programma genaamd bootvis van micro$oft.
Dit programma controleerd wanneer bepaalde services en andere taken worden uit gevoerd bij het starten van Windows. Probeer het uit...
Hier is een handleiding te vinden hoe je het programma moet gebruiken. Volg deze stappen goed!

Gr,
Mathijs
 
Vraag 1: jouw uitleg gevolg en taakbalk = blauw, probleem opgelost. Bedankt.

Vraag 2: Bootvis uitgevoerd, maar kreeg enkel het volgende bericht:
"The number of physical drives in the trace file is 0. Trace file has invalid system configuration information."
Als ik op "OK" klikt verdwijt alles.

Een idee wat dit betekent of van wat ik moet doen ?
 
Ik zou niet weten hoe het komt.
Misschien heb je SATA hard-disks. Ik weet het ook niet.

Wel heb ik een nieuwere versie van bootvis ooit gevonden.
Deze kun je hier downloaden.

Misschien werkt die wel. Deze moet wel eerst ff geinstalleerd worden.

Succes,
Mathijs
 
Zelfde resultaat na installatie en gebruik van Bootvis.

"The number of physical drives in the trace file is 0. Trace file has invalid system configuration information."
Als ik op "OK" klikt verdwijt alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan