Blauwscherm bij nieuwe geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meyer140

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn werkgeheugen.
Ik heb 2 x 2gb OCZ PC3 10666. En een Gigabyte GA-EP45C-DS3.

Wanneer alle twee de modules er in zitten geeft de computer bij het opstarten in windows (W7 64bit) een blauwscherm.

Wanneer ik er 1 uithaal is er geen probleem meer.

Ik zou toch graag alle twee de modules willen gebruiken. Weet iemand raad?

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Jorrit

Je kan memtest86 eens branden en dan beide geheugen modules appart proberen te testen op fouten. ;)

Om uit te sluiten dat 1 van de twee kapot zou kunnen zijn, allebei apart proberen in allebei de sloten.

Ik heb ze beide afzonderlijk getest en er is geen probleem ook op de twee verschillende slots op het moederbord. Ik heb net een BIOS update gedownload en ik denk dat ik het BIOS ga flashen maar ik heb wel eens gehoord dat dit risico vol is?

Nu al klaar met memtest86 voor beide modules? Je moet die test PER MODULE wel minimaal 3 à 4 uur laten draaien dus (2nachtjes (1nacht module 1, 2de nacht module2)) of gewoon vanavond de 1ste erin doen en aanzetten, en morgen ochten kijken of er errors zijn, dan de rest van de dag de 2de module testen, en dan kan je die avond hem stop zetten, en dan die dag ernaa verder kijken voor oplossingen.

Ik had die test gedownload maar die draait niet onder 64 bit of in iedergeval hij opende niet.

Aan gezien het bordje zowel ddr2 als ddr3 aankan...zou het ook nog een bios instelling kunnen zijn?

Het bios updaten (flashen) zit altijd een (klein) risico aan.
Als het misgaat, zul je een bios chip op je moederbord moeten vervangen, of je hele moederbord.
Als je het doet, vergewis je ervan dat bv. de stroom niet uitvalt.
In geval van een instabiel systeem moet je er helemaal niet aan beginnen.
Ik zou eerst eens (wat hierboven wordt voorgesteld) memmtest draaien.

Wees er ook zeker van dat je de juiste versie hebt.

Laatst bewerkt:
Je moet memtest86 wel zo branden zodat je ervan kan opstarten he vriend;) :thumb:
ff opstartbaar cdtje branden dus!

Ik heb al in het BIOS gekeken voor een instelling mbt het geheugen. Maar niets veranderd de situatie. Ik zal de memtest eerst uitvoeren vanavond en kijken wat er uitkomt al denk ik eerder aan een ander probleem bios gerelateerd. Ik heb eerst 2 x 2gb ddr2 gehad in het moederbord en dit gaf geen problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan