Blauwscherm met foutmelding 0xc0000225

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onno62

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2016
Berichten
6
Vanmiddag wilde ik de harde schijf in partities opdelen met behulp van het programma Easeus Partition Master v9.1.0 Pro. Na het rebooten van de laptop Acer Aspire ES17 krijg ik een blauw scherm met de foutcode 0xc0000225. De PC moet worden hersteld. De laptop is van mijn schoonmoeder, er zit verder geen DVD met Windows 10 bij.
Nu staat er nog informatie op, op de C-schijf, die ik eigenlijk eerst had moeten overzetten op een portable HD. Helemaal vergeten. Stom dus.
In dit blauwe scherm heb ik de mogelijk om op de enterknop te klikken, F8 of ESC aan te kiezen. Graag zou ik de informatie nog van de C-schijf willen halen. Zodra dit eraf is, wil ik Windows 7 op de laptop zetten. Hoe kan ik de foutcode oplossen?
 
Dank je Lange Pier.
Ik ga met je tip aan de slag.

Ik heb het hulpprogramma van Windows gebruikt. Het maken van een systeemherstel of opstartherstel wil niet. Dit wordt Windows aangegeven.
Zal het proberen met de Windows 10 x64 PE bootdisk.

Vanavond via bootUSB geprobeerd de boel aan de praat te krijgen met Windows 10 x64 PE. De USB-stick wordt niet herkend. Gaat direct door naar het blauwe scherm.

Het is alsnog gelukt met Chromixium. Alsnog bedankt voor de tip Lange Pier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had met Chromixium de informatie overgezet naar een USB-stick. Had binnen Linux Distro nog gecontroleerd op de info op de stick en dat was oké.
Nu doe ik de usb-stick in een Windows 7 laptop en blijkt de info niet zichtbaar.
 
Stick was in exfat, ntfs of fat32 geformatteerd of in ext3/4?

Bestanden groter dan 4Gb kan niet op een fat32, overigens.
 
Stick is NTFS. Zag in Linux ook de rest wat al op de Stick stond gewoon. Het bestaande is zichtbaar in Windows. Wat ik er bij gekopieerd heb, 3,1GB was na kopiëren gewoon zichtbaar. Nu niet meer in Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan