bleu screen 8800gts

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostgvk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
hoi

dit is mn systeempje:
moederbord: ga-x38-dq6
proccesor: intel 2core duo 2.33
geheugen:kingston hyper X 1066mhz
videokaart: asus nvidia 8800gts
bios:award met inteligent tweaker weet zo niet precies welke versie maar zoek anders ff naar mn moederbord dan kun je het wel vinden denk ik.

elke keer als ik lang doorgame of de computer lang gebruik
dan krijg ik pas als ik de pc wil afsluiten een bleu screen
wat ik kan lezen gaat dit over de videokaart
ik heb de videokaart niet zo super lang een paar maanden ofzo
hij werkt op het moment op directx9.c
heb ook al een update van nvidia.com voor mn videokaart gedaan
heb hem wel een tijdje terug op turbo gezet in de bios
maar dat maakte niks uit kwa performance
dus ik denk dat het daar niet aan ligt
de geheugen is ook niet echt oud heb ze een tijdje geleden nog vervangen
heb in de bios tevens ook alles ff op automatisch gezet
zodat ik zeker wist dat ik niks te hoog heb staan in de bios
zag bij de bleu screen ook dat ik een bios update moest doen en
dat ik shaders enzo uit moet zetten
dat moet mijn asus 8800gts toch wel aankunnen toch??
aan de temperatuur kan het ook niet liggen want er zit zo'n dikke zalman cooler op
en heb ook een systeemkast met een 20cm fan aan de zeikant + aan de binne/achterkant heb ik ook een 12cm fan zitten.
dus ik hoop niet dat mn videokaart naar de *****n gaat als ik die bleu screens nog langer krijg want heb er veel geld aan uitgegeven videokaart samen met koeler zon 500 a 600 euro denk ik zo.
dus als iemand mij heel duidelijk kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen
dan zou ik dat echt super vinden

Het is inderdaad belangrijk om het op te lossen, of wanneer dat niet lukt om de garantie te claimen.
het zou helpen wanneer je de meldingen van het bluescreen hier zou posten.
Heeft de kaart ooit stabiel gedraait. Zo ja dan zou ik zeker dat turbo uitzetten.
mogelijk merk je het niet aan de framerate maar de timings zullen toch wel hoger gezet worden daardoor..
De voeding is sterk genoeg en van goede kwaliteit?
Is de pc in een keer nieuw gebouwd, of vervangt de kaart een ander en zo ja welke en hoe heb je dat toen gedaan?
Bij asus kaarten wordt een programma mee geleverd waarin je de temperatuur kan zien(voor de zekerheid)
Ook heb ik problemen gehad met dat programma die verdwenen nadat ik het verwijderd had. (sorry weet niet meer hoe het heet)

mvg leo

Laatst bewerkt:
je zegt ook dat je de bios geflasht hebt dit moet je dus nooit in windows zelf doen.
juist als de pc onstabiel is kan je bij een mislukte flash groote schade aan het moederbord krijgen.
toch vermoed ik dat jou voeding deze kaart niet trekt.
vermeld het merk eens en de wattage er van.

alle onderdelen zijn nieuw heb wel in het begin voor een week ff met een half nieuw systeempje gezeten
voor de duidelijkheid ik heb de bios niet geflashed de bleu screen gaf alleen aan dat ik dat zou moeten doen en over de voeding, ik heb een coolermaster I-green van 520 watt met van dat zwarte gaas-achtige omhulzing over de draden van de voeding en met een efficientie van 75-80%
van ongeveer 75 euro
de kaart deed het voorheen echt goed kon elk spel op max. draaien(kan nog steeds) had tevens toen ook geen last van blue screen
zou het ook kunnen zijn dat het ligt aan dat ik nu de kaart nog met directx 9.c draai? zou directx 10 helpen??
in de bleu screen stond dat updates wel zou kunnen werken,
een vriend van me gaat een vista ultimate 64 bit eropzetten die dus op directx10 draait(mn pc kan dit aan) en met een service pack erop als ik uiteindelijk dus alles heb ge-update (dat flashen die ik niet;)) hoop ik dat het probleem is verholpen anders zal ik wel ff de belangrijke Informatie van de blue screen overschrijven en posten
maar denk je dat als ik het bovenstaande heb gedaan het probleem opgelost zal zijn??

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat het directx verhaal veel uitmaakt
een nieuwe installatie sluit in ieder geval driver problemen uit.
zelf zou lijkt het me in die richting te zitten
Wanneer er hardwaredefecten zijn, merk je dat (jammer genoeg) vanzelf als de problemen blijven bestaan na de nieuwe installatie.
dat lezen we dan vast weer hier.
De voeding zou overigens geen probleem moeten geven.
mvg leo

8800 gts

ik heb tot nu toe nog geen bleu screens meer gehad
dus waarschijnlijk is het zo opgelost
alsnog bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan