bleuscreen stopcode 0x00000050

Status
Niet open voor verdere reacties.

fct

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Berichten
109
Hallo,

Ik krijg de laatste tijd erg veel bleuscreens. Ze zijn allemaal met de melding "page fault in non paged area" dan staat er onderaan de pagina: *** STOP: 0x00000050 (0xe3418000, 0x00000000, 0x8063686c, 0x00000000)

Ik heb al het geheugen getest met memtest daaruit bleek dat er 1 module kapot was. Toen heb ik er een nieuwe in gezet en weer een memtest gedaan maar geen foutmelding gekregen.

Toch krijg ik nog steeds een bleuscreen. Wat kan ik hier aan doen?
 
Is er wellicht de laatste tijd iets aan hardware veranderd in de PC?
Ik heb in het verleden een soortgelijke fout gehad op een pc met Windows XP prof 32bit en dat was na de uitbreiding van het geheugen van 2GB naar 4GB. Helemaal opmerkelijk was dat het samen hing met de videokaart die zelf over 650MB geheugen beschikte.Als ik er een videokaart met minder eigen geheugen inzette dan trad het probleem niet op. Ook als ik terug ging naar 2GB mem in de PC was er ook geen probleem. Zo ziet u dat het soms een combinatie van factoren is en alleen door allereli zaken uit teproberen kunt u er achter komen wat het veroorzaakt.
Maar als eerste moet u altijd kijken naar wat er veranderd is, qua hardware of software.

Probeer ook eens met maar 1 geheugen module.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan