Bliepende Laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter EGeen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EGeen

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Goedenavond,

Ik heb sinds gister een zeer vervelend piepje in mijn laptop. Het stopt soms even een minuutje en daarna piept hij weer enige malen. Ik heb me driver even geupdate, maar hierdoor ging het niet over.
Het knopje op de laptop voor "mute" is nu ook roze in plaats van blauw of uit. Dit heb ik ook nog nooit eerder gezien. Het piepje is hetzelfde geluid als je één van deze knoppen indrukt, dus hetzelfde als een normaal werkende laptop als je dan het mute knopje of volume op de laptop zelf indrukt.

Het knopje mute werkt nu ook niet meer.

Door het aansluiten van een muziekkabel zorgt er niet voor dat ook het bliepje over de boxen gaat.

Hoe krijg ik dit zeer vervelende geluidje uit mijn laptop?

Bvd

edit:
Systeem werkt op windows vista

Het piepje geeft aan dat er een hardware probleem in de laptop zit.
Wat goed in te denken is met dit warme weer, is de temperatuur van de processor.
Heb je de laptop al eens schoongemaakt / ontstoft?

Oh, kijk dat zal ik vanavond dan even doen, al vind ik het met de temperatuur wel raar. Het begint al meteen als ik de laptop opstart namelijk. (zelfs voordat hij windows heeft opgestart).. Dan lijkt me het dat de temperatuur nog te laag moet zijn daarvoor.

Zal straks meteen even schoonmaken.

(de volumeknop ernaast doen de lichten het ook al enige tijd niet meer, ik neem aan dat deze fouten niet van elkaar afhankelijk zijn)

De temperatuur van de processor kan bij slechte of geen koeling binnen 5 tot 10 sec. oplopen tot kritieke waarden.

Als de fan en filter erg vervuild zijn, haal de laptop dan gerst verder uit elkaar en maak de complete koeling van cpu, en videokaart schoon.

Mijn dank is groot!. Had niet verwacht dat dat zo snel kon gebeuren. Heb alle schroefjes los gehad, maar kreeg de dekplaat er niet af. Enkel enkele klepjes voor de harde schijf en wat chipjes (geheugen volgens mij), verder de accu eruit gehaald en via ieder kleine opening met een busje lucht alles schoongeblazen. Denk dat bij langerna niet alles eruit is, maar hij maakt nu gelukkig geen geluid meer. Sterker nog, zelfs het lampje van de volume is weer gaan branden :d

Beter dan toch verder uit elkaar totdat je de roostertjes schoon hebt.
Als er eenmaal een vlok met stof in zit, koekt het zeer snel weer aan.
Ik schat in, dat je binnen 1 maand weer dikke problemen hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan