blijft hangen bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nultwee

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Het volgende probleem doet zich voor bij mij. Ik had hetzelfde probleem een tijdje terug ookal, windows blijft hangen tijdens het opstarten op het welbekende Windows beeld waarin hij aan laden is om op te starten. Vervolgens PC uitgezet en aangezet en dan krijg ik een scherm met de keuze of ik systeemcontrole of windows normaal wil opstarten. wanneer ik op systeemcontrole druk gaat hij vervolgens beginnen met bestanden laden alleen hier blijft hij continu vastlopen tijdens dat bestanden laden. De vorige keer sloeg hij ineens wel aan en begon hij met systeemherstel alleen dit keer weigert hij dit te doen. Daarnaast kom ik Windows op geen enkele andere manier binnen, ook niet via veilige modus of wat dan ook. Wat kan ik hier nog aan doen zonder wederom windows in zijn gwheel te installeren?

Lukt het in veilige modus wel? Dan even naar start - msconfig typen - dan even kijken bij de programma's die opstarten welke je even kunt uitschakelen en dan mag je het nog eens proberen.

Specs durf ik niet te zeggen uit mijn hoofd. iedergeval op intel Quad Core. Het gaat om de Fijutsu Siemens Amillio Li-3740.
Ik draai nu op Windows 7.

Nee ik kom nergens meer in, ook niet via veilige modus

Windows 7 dvd erin, opstarten hiervan (evt. aanpassen in je bios) en bij het tweede venster krijg je de optie om je windows te herstellen.

Daar zit het probleem. De CD heb ik niet meer in mijn bezit op het moment! Dus daar kom ik ook niet echt verder mee.. Aangezien ik de komende 2 weken examens heb is het toch wel leuk als hij het nog vandaag weer ging doen. Daarom zoek ik nu een snellere oplossing als deze er is tenkinste.

Dan zul je of een dvd moeten lenen met dezelfde versie, of op een andere manier moeten zien te bemachtigen.;)
Maak er een image van, en je kunt op een legale manier (zoals beschreven) repareren.

Er is inderdaad geen enkele mogelijkheid om verder te komen zonder een Windows-DVD. Dus probeer via een zijweg aan een DVD te komen, heb je nooit een Herstel DVD gekregen van Fijutsu Siemens? Normaal gewijs zit er altijd een dvd bij.
Wanneer je van de windows DVD opstart kun je daarna eens Command Prompt opstarten en dan voer je over de C:\ Directory eens een "CHKDSK /r /f" command uit.

hier zou je ook eens kunnen kijken,
al zou inderdaad de DVD zelf wel beter zijn...

Suc6

heb je nooit een Herstel DVD gekregen van Fijutsu Siemens? Normaal gewijs zit er altijd een dvd bij.

Dat is al lang geleden dat dat normaal was. Tegenwoordig is het bij vrijwel elk model/fabrikant nodig om ze zelf te maken.
Wordt bij eerste gebruik meestal vermeld.

je kunt anders ook nog ubuntu installeren maar het is moeilijk om terug te gaan naar windows vanaf ubuntu

Dat is al lang geleden dat dat normaal was. Tegenwoordig is het bij vrijwel elk model/fabrikant nodig om ze zelf te maken.
Wordt bij eerste gebruik meestal vermeld.

Naar mijn weten en ervaring levert HP nog steeds recovery discs bij hun systemen.

Ik werk veel met HP systemen en in de doos leveren ze hun PC's altijd met een Recovery Disk 1/2 en Recovery Disk 2/2 maar nu OT weer :)

De TS zal waarschijnlijk aan zijn zeggen te horen deze niet hebben of niet "meer" hebben.

Je kan wel gewoon een Windows installatie van internet downloaden en deze op een USB stick zetten, aangezien windows 7 gewoon via USB bootable is :)

Het is gelukt.

Althans, ik heb een minuut of 15 niks gedaan weer. Vervolgens kreeg ik weer het beeldscherm waarbij ik kon kiezen uit Windows normaal opstarten of Windows systeemherstel, wederom voor systeemherstel gekozen en dit keer laadde hij het ineens wel. Nu werkt de PC dus weer.
Heel vaag allemaal, maar ik hoop dat het hierbij ook gelijk verholpen is. Ik ga in iedergeval gelijk me PC weer eens backuppen voordat ik dalijk wel weer totaal vastloop.

Hartelijk dank voor de reacties en suggesties!

zoals jordi idd zegt is het mischien ook wel slim om een instalatie op een usb te zetten ....

Mooi zo veel suc6 verdersz

Gelukkkig, succes met je examens dan maar
Vergeet de vraag niet even op opgelost te zetten!

Laatst bewerkt:
Ik werk veel met HP systemen en in de doos leveren ze hun PC's altijd met een Recovery Disk 1/2 en Recovery Disk 2/2

Toch nog even offtopic.
Heb hier een splinternieuwe machine van HP zonder recover dvd's.
Mag je zelf maken.

Ontopic.
TS, het is nu wel noodzakelijk gebleken dat je de recover dvd's maakt voor de toekomst.
Staat ergens in je startmenu.

Strange, zal wel aan type liggen misschien, ik krijg hier elke donderdag een volle lading HP systemen binnen waar ik altijd die rotzooi mee krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan