Blijft hangen in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinthe8

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
PC start niet meer op

Beste mensen,
Van de een op de andere dag, er is niks gebeurd/veranderd aan de pc start hij niet meer op.
Of althans, hij komt niet verder dan het beginscherm, ik zet de pc aan, het zwarte scherm laad, hierop komt te staan:
Main Processor: blablabla
Memory Testing: blablabla

en vanaf dat moment blijft ie hangen. Verder komt ie niet.
Ik vrees dat er iets kapot is in de pc, maar iemand enig idee wat?
Ik plaats m in de harddisk sectie omdat ik zelf een beetje dat idee heb.
Met vriendelijke groet,
Kevin

Hoi !

Welk OS ?

Kun je in het BIOS komen ?

Welk MOBO etc. ?

Wij zijn niet helderziende !

Greetz,

Harry.

ok, sorry voor het gebrek aan informatie

Ik start op en krijg dit te zien:

Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, An energy Star Ally
Copyright bla bla

W6701M7 V1.14 091102 16:20:00 MEDIONPC

Main Processor : Intel Pentium(R) 4 2.53GHz(133x19.0)
Memory Testing : 524288K OK

Dan staat er nog onderaan t scherm:

Press f1 or del to enter setup
09/11/2002-SiS-648-6A7I0M4BC-00

f1 of del reageren beide niet

Ik gebruik verder windowsXP

Normaal zou die na de stap memory testing verder moeten gaan met Detecting IDE-Drives.

Hoi !

Nu is het wat duidelijker: je hebt een oudere Medion-PC waarop XP draait.

Als je niet in het BIOS komt (F2 of Dell) heb je een .
probleem.

Geen BIOS_beeps ?

Mogelijk MOBO (was niet het sterkste punt van de oudere Medions).

Koppel es alle hardware: HDD, graka, CD/DVD-spelers los en start op met 1 geheugenstrip.

Wat gebeurd er nu ?

Hoor je BIOS-beeps ?

Zo ja, graka plaatsen.

Krijg je nu de melding: geen OS gevonden, o.i.d. ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Neej, ik kom de bios niet in, hij heeft het toetsenbord, naar mijn idee, nog niet eens geinitialiseerd waardoor ik sowieso geen knop kan indrukken.

Maar als ik jou oplossing moet nagaan wil jij dus testen of de harde schijf eventueel kapot is?
Mocht dat zo zijn dan krijg je vaak een error bij het opstarten tog?

Beste mensen,
Van de een op de andere dag, er is niks gebeurd/veranderd aan de pc start hij niet meer op.
Of althans, hij komt niet verder dan het beginscherm, ik zet de pc aan, het zwarte scherm laad, hierop komt te staan:

Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, An energy Star Ally
Copyright bla bla

W6701M7 V1.14 091102 16:20:00 MEDIONPC

Main Processor : Intel Pentium(R) 4 2.53GHz(133x19.0)
Memory Testing : 524288K OK

Dan staat er nog onderaan t scherm:

Press f1 or del to enter setup
09/11/2002-SiS-648-6A7I0M4BC-00

f1 of del reageren beide niet, ik kom dus niet in het BIOS

Ik gebruik verder windowsXP

Normaal zou die na de stap memory testing verder moeten gaan met Detecting IDE-Drives.

is dat zo raar dan? als blijkt dat ik mijn eerste post blijkbaar in de verkeerde sectie heb gezet?

Wil je misschien antwoord geven op mijn vraag in dat geval?

Heb je een ander toetsenbord om het daarmee te proberen? (Met ps/2 aansluiting.)

Als je een multimedia keyboard hebt zou het kunnen zijn dat je eerst een f-lock toets moet indrukken voordat F1 het doet.

Vr.Gr. Egel.

Welkom op Helpmij.:)
is dat zo raar dan? als blijkt dat ik mijn eerste post blijkbaar in de verkeerde sectie heb gezet?
Raar is een groot woord, maar als je bedenkt dat je vraag in de verkeerde sectie staat, kun je op de misbruikmelding klikken in jou eerste bericht en aangeven dat de topic verplaatst mag worden. Dubbelposten(crossposten) is niet toegestaan. Dat wil zeggen meerdere topic's openen over hetzelfde probleem.

Ik heb je twee topic's nu bij elkaar in 1 topic gezet.:)

PS @Mrmusic, graag alleen de misbruikmelding gebruiken. Het is niet nodig het in de topic te vermelden.

Laatst bewerkt:
Was de batterij niet leeg?
Veel mensen weten niet dat die gewoon leeg raakt.
Het geeft een 3 volt spanning. Met een batterijtester van 1,5 volt kun je deze wel meten.

Nou raar maar waar, mijn pc bleef hangen doordat ik een usb stick in het toetsenbord had zitten!

Is dit logisch?

Tja, mooi verhaal kevinthe8. Is het een toetsenbord met usb hub aan de onderkant of achterkant? Soms werken apparaten niet op een hub en zou er dus sprake kunnen zijn van een conflict. In ieder geval worden er dan systeem-bronnen gebruikt om de stick te herkennen. De Setup moet overweg kunnen met USB apparaten en daar heb je het belang van de batterij. Afhankelijk van hoe veel ze gebruikt worden kunnen computers soms vele jaren werken op de batterij, Er gaan computers door m'n handen die het zelfs niets uit lijkt te maken als die helemaal leeg is maar je hoort ook over computers waar er ieder jaar één in moet. De foutmeldingen en storingen die je dan kunt krijgen zijn heel verschillend. In ieder geval kunnen de standaard waarden van de bios dan worden teruggezet.

Ide channel hulp nodig.

Hallo,

op 4 december 2010 heb ik windows 7 geinstalleerd en heb ik een nieuwe videokaart in mijn computer gezet een GeForce Gt 220.

Sinsdien als ik mijn computer opstart krijg ik een zwart scherm er voor met letters die langzaam opkomen.
Er staat bovenaan ;

AwardBIOS v.600 pg, an energy Star Ally

Daaronder komen allemaal IDE CHANNELS te staan met erachter slave of master.

Normaal hoor ik dit beeld niet te krijgen.

Dus mischien is er iets kapot in mijn computer of heb ik progelijks ergens op gedrukt.

Na 5 minuten start de computer gewoon op en doet die alles.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Alvast Bedankt.

@Niels probleem Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic. Graag even een nieuw topic starten met je probleem.
Daarnaast is het topic uit 2007 en dus niet meer actueel, dus zet ik er een slot op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan