Blijft identificeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit lijkt erg veel op mijn probleem: ook bij mij blijft m'n laptop op 'identificeren' staan. Maar ik ben echte een complete pc-noob, dus de uitleg in dit topic gaat mij m'n pet nogal te boven. Kan iemand mij zo eenvoudig mogelijk proberen uit te leggen hoe ik kan controleren of die dhcp-client ingeschakeld is...en zo nee, hoe ik dat kan veranderen? Ik zou jullie zeer dankbaar zijn!

@Cinderella1982: Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met opdrachtregel: services.msc
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren" [indien Vista of Windows 7] of gewoon erop dubbelklikken [indien XP]
Kijk in de geopende lijst naar de service: DHCP Client
Als die niet bestaat, dan is dat misschien je probleem.
Als die wél bestaat, maar niet gestart is, dan is dat misschien je probleem.

Andere oorzaak zou malware op je computer kunnen zijn, maar we horen graag eerst of de "DHCP Client"-service bestaat etc.

Succes,

Tijs.

Tijs, sowieso al bedankt voor je reactie! Ik heb e.e.a. uitgevoerd. De DHCP-client blijkt wel te bestaan, maar er staat - in tegenstelling tot heel veel andere zaken onder services - niet "gestart" achter. In de kolom daarachter staat hij wel op automatisch. Moet ik hier iets veranderen? En wat/hoe? Alvast bedankt!

@Cinderella1982: Ok, wat je moet doen is het volgende:
a. Rechtsklik op DHCP-client in Services.msc, en kies Starten. Als het goed is verschijnt er een (fout-)melding. Schrijf die even op en meld die hier op het forum.
b. Start Logboeken (maak snelkoppeling naar eventvwr.exe op je bureaublad. Dubbelklik erop). Ga naar logboek Systeem (in Windows Vista/Windows 7: Windows-Logboeken -> Systeem). Kijk of daar nog wat extra (foutmelding-)informatie staat m.b.t. het starten van de DHCP-client, dus kijk alleen de nieuwste paar ingangen in dat logboek na.

We horen het wel.

Tijs.

a) "Kan de DHCP-client-service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart."

b) Daar staat alleen al van vandaag (heb 'm net 5 minuten aanstaan) een hele waslijst aan fouten...

- De WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery is afhankelijk van de DHCP-client-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
- de DHCP-client-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor ondersteuning van NetIO Legacy TDI-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren. Door een recente wijziging in software of hardware is mogelijk een bestand ge�nstalleerd dat onjuist is ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk schadelijke software van een onbekende bron is.
- De Stuurprogramma voor ondersteuning van NetIO Legacy TDI-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren. Door een recente wijziging in software of hardware is mogelijk een bestand ge�nstalleerd dat onjuist is ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk schadelijke software van een onbekende bron is.
- Toepassingspop-up: \SystemRoot\system32\DRIVERS\tdx.sys failed to load

Daarna worden deze 4 foutmeldingen nog tig keer achter elkaar herhaald, voor iedere minuut 1x....

Enig idee of dit iets is wat ik zelf - met jouw hulp uiteraard :cool: - kan verhelpen? Ter verdere info: m'n nog geen jaar oude laptop liep eerst telkens vast, toen heb ik 'm teruggebracht naar mediamarkt, die hebben er diverse keren zonder succes aan gesleuteld en uiteindelijk opgestuurd naar Toshiba, waar ze er een nieuwe harde schijf in hebben geplant. Maar bij terugkomst had hij nu dus dat 'identificeren'-probleem en m'n vertrouwen in Mediamarkt en Toshiba heeft inmiddels het nulpunt bereikt, zodoende dat ik zelf eens ging zoeken en hier uitkwam. Maar om een lang verhaal kort te maken: allicht heeft dat nieuwe harde schijf-gebeuren hier mee te maken, gezien die foutmelding over recente wijziging in hard- of software? Maar hopelijk kun jij me aan een oplossing helpen. Alvast bedankt in elk geval! :thumb:

Lijkt mij niet aan de vervangen harde schijf te liggen.

Probeer het volgende:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel: sfc /scannow
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies "Als Administrator uitvoeren".
Hopelijk repareert dat de (Windows/Microsoft) bestanden die nu blijkbaar corrupt zijn (zie melding over digitale handtekening).
Begin met deze stap, want de suggesties hieronder zullen niet dat bestand repareren waar het blijkbaar misgaat (tdx.sys).

Is het probleem dan nog niet weg: Ik zie hier een melding dat iTunes 10 er misschien mee te maken zou kunnen hebben. Heb je iTunes geïnstalleerd op de laptop? Indien ja, probeer eens een deïnstallatie daarvan, en kijk of dat helpt met je netwerkprobleem.
Ook anti-virus etc. software (Norton, ESET NOD32 etc.) zou een oorzaak kunnen zijn. Indien aanwezig: Deïnstalleren voor dit moment (kan later evt. opnieuw geïnstalleerd worden en gekeken of alles dan nog werkt).

Succes,

Tijs.

Tijs, hartelijk bedankt! Ik heb die scan-optie uitgevoerd en sindsdien werkt m'n internet weer! Je bent m'n held! :thumb:

Fijn dat het geholpen heeft. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Graag een volgende keer een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in ieman dzijn / haar topic. Daarbij was deze topic van 2010, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan