Blijven bij een powerdown van 2 weken routerinstellingen bewaard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Icegold

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Laptop. Daarbij heb ik ook een router aangeschaft van het merk Digiconnect.Met veel pijn en moeite ( en hulp van een kennis ) heb ik eindelijk een draadloze verbinding met mijn nieuwe laptop ! ( ik ben namelijk een leek op computergebied )

Nu mijn vraag: Als ik met vakantie ga ( twee weekjes ) , en ik haal o.a. het stroom van de router af.....bewaard hij dan alle instellingen ,zodat ik bij thuiskomst niet weer alles moet ( laten ) instellen ?

Alvast bedankt voor de hulp,:thumb:

Ice

Ja hoor, dat doet hij.
In de regel kun je via de brouwser een back-up maken van de huidige routerinstellingen

Dat verschilt per merk. Maar meestal is het niet aan te raden om de stroom er langer
af te halen, tenzij je juist van de instellingen afwil natuurlijk...

Maar mag ik vragen waarom je hem zou uitzetten? Het is gewoon je netwerkknoopuntje
en zolang je die goed beveiligd hebt is er niets aan de hand... Onze router (relatief groot
thuisnetwerk) draait 365 dagen per jaar, 24 uur per dag...

router

Mcmeller: bedankt voor je reactie ! Ik ben gewend , zodra ik wat langer van huis weg ben,om zoveel mogelijk stroom van het net af te halen. Misschien onnodig, maar als "extra veiligheid met bv onweer o.i.d.

Kaballes: Ook bedankt voor je snelle reactie: Hoe maak ik op de meest simpele manier een back-up van de router instellingen voor het geval dat alle instellingen uit het apparaat zijn verdwenen.
In de handleiding kan ik er namelijk niks over vinden......het enige wat er in staat is 10 seconde lang de resettoets ingedrukt houden,en de router staat weer op de fabrieksinstellingen ! Zou ik daaruit kunnen aannemen dat dit de enige mogelijkheid is om de instellingen kwijt te raken,en niet d.m.v. de stroomtoevoer eraf te halen ?

Gr
Ice