Blijven bij een powerdown van 2 weken routerinstellingen bewaard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Icegold

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Laptop. Daarbij heb ik ook een router aangeschaft van het merk Digiconnect.Met veel pijn en moeite ( en hulp van een kennis ) heb ik eindelijk een draadloze verbinding met mijn nieuwe laptop ! ( ik ben namelijk een leek op computergebied )

Nu mijn vraag: Als ik met vakantie ga ( twee weekjes ) , en ik haal o.a. het stroom van de router af.....bewaard hij dan alle instellingen ,zodat ik bij thuiskomst niet weer alles moet ( laten ) instellen ?

Alvast bedankt voor de hulp,:thumb:

Ice

Ja hoor, dat doet hij.
In de regel kun je via de brouwser een back-up maken van de huidige routerinstellingen

Dat verschilt per merk. Maar meestal is het niet aan te raden om de stroom er langer
af te halen, tenzij je juist van de instellingen afwil natuurlijk...

Maar mag ik vragen waarom je hem zou uitzetten? Het is gewoon je netwerkknoopuntje
en zolang je die goed beveiligd hebt is er niets aan de hand... Onze router (relatief groot
thuisnetwerk) draait 365 dagen per jaar, 24 uur per dag...

router

Mcmeller: bedankt voor je reactie ! Ik ben gewend , zodra ik wat langer van huis weg ben,om zoveel mogelijk stroom van het net af te halen. Misschien onnodig, maar als "extra veiligheid met bv onweer o.i.d.

Kaballes: Ook bedankt voor je snelle reactie: Hoe maak ik op de meest simpele manier een back-up van de router instellingen voor het geval dat alle instellingen uit het apparaat zijn verdwenen.
In de handleiding kan ik er namelijk niks over vinden......het enige wat er in staat is 10 seconde lang de resettoets ingedrukt houden,en de router staat weer op de fabrieksinstellingen ! Zou ik daaruit kunnen aannemen dat dit de enige mogelijkheid is om de instellingen kwijt te raken,en niet d.m.v. de stroomtoevoer eraf te halen ?

Gr
Ice

Nee, dat zou ik niet aanemen. Ik zet mijn TV's enzo ook uit, gewoon zo min mogelijk
stekkers onder spanning als het ware. Maar m'n router is hierbij een uitzondering.
De router is voor mij een soort vast actief punt in huis, dat altijd werkt.

Maar ik begrijp ook zeker jouw gedachtegang hoor! Maar ik zou geen risico nemen...
Ik persoonlijk vrees wat dat betreft voor langdurige stroomuitval...

Laatst bewerkt:
Als het beschikbaar is, dan heb je de beste kans in het (website-)menu van de Digiconnect in de sectie Toolbox ergens de mogelijkheid te vinden om de configuratie ergens veilig te stellen op je harddisk.
PS: Ik vond alleen een beperkte handleiding van de Digiconnect WIC 128 op het Internet. Op de website van Digiconnect zelf zijn geen handleidingen van Digiconnect draadloze routers te vinden...

Succes,

Tijs.

router Digiconnect

Hoi

Ook bedankt voor je reactie.......

Hopelijk zijn er misschien nog mensen die dezelfde router hebben als ik......
Graag zou ik van hun willen weten of je instellingen verdwijnen uit je router zodra je de stroomtoevoer er vanaf haalt tijdens een vakantie.

Gr,
Ice

[...]
Hopelijk zijn er misschien nog mensen die dezelfde router hebben als ik......
Graag zou ik van hun willen weten of je instellingen verdwijnen uit je router zodra je de stroomtoevoer er vanaf haalt tijdens een vakantie.[...]

Je hebt nog nergens vermeld welk type digiconnect draadloze router je nu precies hebt.
Graag even vermelden.

Misschien kun je de handleiding op de CD ergens on-line zetten?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Router

Bedank voor je reactie.....

Het gaat hierbij om een DigiConnenct Broadband Router 11G ( 54 Mbps Wireless Lan )

Gr
Ice

Ik geloof dat je router al meer enegrie heeft verbruikt bij het stellen van deze vraag dan wanener hij een weekje of twee 'niets' doet. :p

Router

Hahahahaha....dat weet ik wel zeker.....!!!
Maarja.....ik kan het beter zeker door andere ervaringen,dan dat ik weer een hoop gezeur heb met dat instellen van de router !

Voorlopig ga ik nog niet met vakantie, maar tegen de tijd dat ik ga, zal ik het wel zeker weten !! whahhaha

Kun je de handleiding uploaden naar www.rapidshare.com??
CD in de computer stoppen, naar die site gaan, bladeren knopje kiezen, naar je CD-rom bladeren en daar de handleiding dubbelklikken en dan het Upload knopje kiezen.

Er komt daarna een link te staan te staan naast Download-link #1. Post die link. Je hoeft op de pagina zelf verder niets meer in te vullen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
router

Ik zal een poging gaan wagen....maar weet niet of het mij gaat lukken.

Maar op de CD staat exact dezelfde handleiding als de handleiding die bij de Router verpakt zat..........
Er staat in deze beknopte handleiding niets vermeld over verlies van gegevens zodra stroom uitvalt o.i.d.

Router

Mijn probleem is opgelost !!!
Het blijkt dus wel te kunnen volgens digiservice !

Iedereen bedankt voor het meedenken

Internet verbroken

Hallo,

Na ongeveer 4 dagen geen problemen te hebben gehad met mijn draadloze internetverbinding,was het vandaag dan toch raak.
Tijdens wat surfen,was de verbinding verbroken en is ook niet meer terug gekomen.
Als ik via vista een netwerkcontrole doe, komt de volgende melding in beeld:

[[IDe verbinding is geannuleerd[/I]
Dit is mogelijk vanwege een time-out of een gebruikershandeling.

De instellingen van de router is voor de rest niks mee gebeurd.........

Wie o wie weet hier een oplossing voor ?

ik ook

Ik heb het zelfde probleem en zou het ook graag willen weten. Is het ondertussen nu nog steeds zo? of is je probleem opgelost zo ja wat heb je gedaan:o

Internet verbroken

Inmiddels doet ie het perfekt !!

De instellingen waren uit de router verdwenen, en ik heb deze opnieuw ingesteld.
Gelukkig werkte alles daarna weer.....'

Heb je dezelfde router als ik ???

En wat geeft je computer precies aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan