Blijven hangen windows 7 / eigenhandig onderhoud cleaning

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexHilda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Mag ik meteen uitdagend opstarten met blijven hangen , tja niet agressief ,
beleefd dwingend als jullie mij toestaan.

Ik werk met 1ste XP minimaal 10 uur per dag al 10 jaar zonder ´n ernstig probleem.
Elk weekend durf ik al ´ns een nieuw programma installeren uit curiositeit
hetgeen met “Revo” meestal vakkundig wordt verwijderd.
Één maal de maand 15 min om XP op te kuisen volgens 5 punten plan hierna.

1 > c:\windows- $hf_mig$ - Alle die met $ etc…beginnende wissen
2 > c:\windows\temp + c:\windows\ SoftwareDistributionn + c:\windows\Prefetch
De inhoud van deze directory´s wissen
3 > c:\windows\ie7 (8) + \ie7(8)updates > Directory volledig wissen
4 > c:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\
c:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\
c:\Documents and Settings\Alex\Local Settings\
Inhoud wissen van onderliggende directory´s
- Temp
- Temporary Internet Files
- Geschiedenis
5 > Automatisch , slechts één klik
a - RegCure = 5/10 Zoek beter
b - Registry Booster = 10/10
c - Ccleaner = 10/10
d -TuneUp = 10/10
e - PerfectDisk = 8/10 Misschien in Win 7
True Image om af te ronden

Heel graag zou ik 10 uur per dag willen werken onder windows 7 , doch verbiedt het
mijzelf omdat ik niet dezelfde 5 punten cleaning kan realiseren onder windows 7

Effe agressief tja en please niet antwoorden met EEN soft a la Ccleaner doet ALL.
Neen Ccleaner is goed , maar god nog niet !

Sorry voor de schrijf-lengte , bedoeling mijzelf en anderen verrijken.

Welke “I.T.” welke windows 7 gebruiker voelt zich geroepen om een 10/10 windows 7
vijf punten onderhoud cleaning eigenhandig samen te stellen en hier te publiceren.

In 1e instantie dacht ik direct waarom gebruikt u geen ccleaner. Maar goed daar bent u op tegen. Toch is ccleaner een veiliger methode dan de door u gebruikte manier.
CCleaner kun je goed instellen op je individuele wensen. Ik vind het heel gewaagd om programma's " $hf_mig$ - Alle die met $ etc" zomaar te wissen.
Is uw computer geschikt voor windows 7?
gebruik eerst deze test: http://www.microsoft.com/downloads/...90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

Sorry, ik kan u niet aan een clean lijstje zoals u bedoeld helpen. Ik kan u wel helpen evt via printscreans ccleaner aan uw wensen aan te passen.

Met Ccleaner is niets mis mee , in tegendeel zowat de beste , staat als nr. 1 op mijn lijstje.
Tja maar dan zijn we nog niet halfweg , ruwe schatting zou Ccleaner zo´n 20 a 30%
kunnen cleanen ! Wiskundig 3 x 30% = 90%
Zonder een degelijke & maandelijkse cleaning van windows 7 heb je binnen het jaar
een monster windows 7 en sowieso slakken traag.
Verplichting van 90% cleanings lijstje of te wel geen windows 7

Stel je jezelf niet te hoge eisen? Of heb je te weinig schijfruimte voor win7.
Ik lees dat je al een dualboot hebt draaien dus met die schijfruimte valt het misschien wel mee. Ik lees ook dat win7 perfect draait wat is dan het probleem om dat programma aan te schaffen en te gebruiken. Als je het aanschaft moet je het wel clean installeren dus geen update.Komen problemen van. Ik zou me niet al te druk maken over de vervuilingen van windows er zijn al zaken die achterhaald zijn. Volgens mij kun je prefetch uitschakelen.Maar prefetch neemt nooit meer dan een aantal mb ruimte in beslag. Geschiedenis in de explorer kun je wissen als de explorer sluit. En zo zijn er meer dingen die van te voren te regelen zijn. En waarna je later nooit meer naar om hoeft te kijken. Ik zou win7 installeren en je cleaning
regels daarna 1 voor 1 hier op het forum laten beoordelen door de deskundigen. Je draait dan intussen met een fijn programma en perfectioneert intussen je cleanmethoden en blijft draaien met een schone machine.

Tiens "Compres" ge hebt dat goed gezien , goed nageplust , mag & moet kunnen.
Ik maak we wel druk over de vervuilingen precies daarom draai ik dualboot
Akkoord clean zonder update , microsoft doet niet anders dan updates sturen.
Bedoel noodzakelijke beveiligings wel te verstaan , wel slordige en bevuilende.

Intussen cleanmethoden perfectioneren , goed gezien en gij gelooft dat , ik niet.
Als ik één week mijn bureel niet opruim dan verongeluk ik er na 1 maand !
Zo is dat toch en bij ´n Pc daarom niet minder, het spijt me maar jij krijgt ongelijk.

Geen vraagsteller , om anderen het te laten opknappen , of te op mijn luie krent afwachten.
Ondertussen hierbij al beperkt en voorbarig lijstje , zonder grondig testen !!
1 - Registry Booster = 10/10
2 - Wise Registry Cleaner = ?/10
3 - Windows 7 Manager (64-bit) 1-click cleaner = niet goed !!
4 - Ccleaner = 10/10
5 -TuneUp = 10/10

Wie vult aan / doet beter

Ik antwoord nog één keer op je vraag. Ik zie al dat ik je niet te overtuigen bent. Maar de kuilen en beren die jij op je computerpad ziet zijn te diep en te groot. Als je ooit windows 7 installeerd moet je geen upgrade kopen maar een volledige versie. Als je die installeerd krijg je geen problemen met je nieuwe besturingsysteem. Laat wel microsoft updates toe!! Zij zijn er voor de beveiliging van je systeem en soms voeren ze ook verbeteringen door waardoor je systeem beter draait. Zonder deze update's wordt je slachtoffer van cybercriminelen.
Gebruik een goed antivirus programma en gebruik een goed malware/spyware programma.
zoiets als malware bytes anti malware en scan daa 1x in de week mee. Dit is eigelijk wat je nodig hebt voor een goede veilige computer. Heb je tijdens het computeren problemen of twijfels stel je vraag op helpmij en er is altijd wel iemand die je kan helpen.
Ik vind het jammer dat ik je niet overtuigen kan. Je mist op deze manier een groot stuk plezier van je computer.
succes

Laatst bewerkt:
Compres hier nog geen vliegtuig neergestort , geen ramp dus en als je niet graag meer
antwoord , moet ge dat ook niet doen , maar het is wel fijn en leuk om je te lezen.
Malwarebytes' Anti-Malware bedoel je zeker , al van gehoord , nogal vrij recent en
twijfel of ze voldoende ervaring hebben , zal ze zeker effe laten draaien onder
mijne test-windows 7 , doch vrees nogal zwakjes in vergelijking met de betere
AdAware en Spybot. Tja Spyware en antivirus is naast de kwestie.
Antvirus is beveiliging en moest ik al gebruiken vóór dat windows bestond , zelfs
nog vóór dat microsoft geboren was onder Dr-Dos.
Dus nikske jammer , op tijd en stond windows 7 met goud in de mond.
Allee nog 2 stuks , zo´n 5 is toch het minimum , devolgende zijn goedgekeurd.
1 - Registry Booster = 10/10
2 - Ccleaner = 10/10
3 -TuneUp = 10/10
Wie O wie kan er nog 2 andere strekkingen aan toevoegen !!

Om het netjes te houden sluit ik deze topic , het vervolg zie topic "10 jaar Windows XP supersnel "

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan