• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blijvende hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debje19

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een bestand en nu lukt mij het volgende niet:

Op het tabblad [Facturatie data] staan alle datums waarop gefactureerd moeten worden.
Kolom A = klant
Kolom B = abonnement

Nu wil ik dat er in kolom B van [Facturatie data] een hyperlink komt te staan waardoor ik meteen terecht kom op hetzelfde nummer op tabblad [Laser].
De hyperlink moet naar dezelfde cel blijven verwijzen ook al verwijder ik een regel uit tabblad [Laser].

Concreet voor het test bestand:
Kolom B, rij 2 van [Facturatie data] verwijst naar Kolom E, rij 6 van [Laser]
Kolom B, rij 3 van [Facturatie data] verwijst naar Kolom E, rij 2 van [Laser] enz.

Ik heb de volgende opties geprobeerd:
- op de lege cel gaan staan en dan rechtermuisknop en dan hyperlink (plaats in dit document - Laser - E6)
- =hyperlink(L40008975;40008975) <-- Cel E6 van [Laser] heb ik via 'naamvak' vernoemt van E6 naar L40008975.

De =hyperlink komt wel tevoorschijn als in: de link is klikbaar, maar vervolgens krijg ik deze melding: het opgegeven bestand kan niet worden geopend.
Ik heb deze hyperlink in het testbestand laten staan voor klant A.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel en kunnen jullie mij helpen.
In VBA code ben ik overigens nog helemaal niet thuis, ik ben al blij dat ik Macro's kan opnemen :)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Misschien wil je je geheim delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan