blikkerig geluid uit boxen ASPIRE 8930 na windos 8.1 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Dag,

Sinds ik mijn laptop(ASPIRE 8930) heb voorzien van een ssd en windows 8.1 draait deze weer als een tierelier. Helaas geldt dit nog niet voor het geluid dat uit de boxen komt (realtek). Tijdens het afspelen van muziek via YouTube of een internetradiostation komt er met grote regelmaat(om de 4 a 5 seconde) een zeer storend blikkerig geluid doorheen. Wat mij opvalt is dat de avast virusscanner ook steeds actief is met scannen (bolletje rechtsonder kleurt steeds van oranje naar blauw). Avast even 10 min. uitgezet...geen verschil.
Verder heb ik eens gekeken via taakbeheer wat er zo allemaal op de achtergrond gebeurt. Een waslijst van processen e.d. welke misschien een oorzaak kunnen zijn.
Ook heb ik de mest actuele drv van realtek geïnstalleerd.

Iemand een idee? Het luisteren naar muziek e.d. is niet leuk meer nu.

Kijk eens bij de geluidsmixer, of er niet andere geluiden gaan draaien als je naar muziek luistert, ik heb Google Chrome, en raar genoeg is er ook altijd een tweede mixer van chrome bezig die ik niet aan kan zetten maar er wel bij staat. Nog steeds geen idee wat het is...

blikkeruig geluid uit boxen

Hoi,

Ik heb dit probleem ook bij chrome, steeds weer alsof er iemand even op een knop drukt, muziek valt weg en komt dan na de storing weer terug. Ik heb ook nog geen idee wat dit nu veroorzaakt. Ook via de koptelefoon hetzelfde, lijkt dus iets in combinatie met de geluidskaart, zelfs bij het testen van de boxen zelfde probleem, dus het ligt niet alleen aan chrome of internetexplorer. Ik denk dat ik maar aan een nieuwe geluidskaart moet denken, eentje die met windows 8 overweg kan!
Ook het afspelen via Mediaplayer geeft met regelmaat het blikkerige geluid. Misschien iets met moederbord!

Heb onderstaande driver geïnstalleerd, vooralsnog 3 minuten ongestoord kunnen luisteren naar cd, YouTube...lijkt goed te gaan. Ik kom er later nog op terug maar het is het proberen waard.
http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS029024

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan