bliksem inslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Mijn broer heeft thuis bliksem inslag gehad.
Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid de ethernet kaart kapot gemaakt daar hij met het ethernet modem geen verbinding meer kan maken. Het ethernet modem werkt zelf echter nog wel want als ik het modem op een laptop aansluit kan er wel verbinding worden gemaakt.
De ethernet kaart zit op zijn moederbord. Kan dit meer problemen veroorzaken?

Hij heeft 1 harde schijf met 2 partities (c en d), op de D schijf staan alle spellen geïnstalleerd. Geen enkel spel werkt meer. Op de C schijf staan alle programma's en windows geïnstalleerd en hier werkt alles perfect.
Hoe kan dit? Betekent dit dat een gedeelte van de harde schijf kapot is of is er op de D partitie door de klap een data loss ontstaan?

Ik moet nog zijn memory testen maar ik verwacht verder geen problemen.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie daar een bliksem inslag mij nou niet echt goed lijkt voor de computer. :p

Ik zeg nogmaals dat de computer verder goed werkt maar dus alleen zijn ethernet kaart niet en de spellen willen ook niet meer starten.

Bliksem inslag op de pc is niet best, kan van alles defect zijn.
Data kan verminkt zijn door inslag dus daarom kunnen de spellen wel niet meer werken.
Als je netwerkkaart onboard is kan er meer defect zijn.
Je zou even een andere netwerkkaart kunnen proberen of de rest nog werkt.
Maar ben je niet verzekerd hiervoor want normaal gesproken kun je dit opgeven aan de verzekering.

Ja hij is hiervoor verzekerd. Maar moet ik dan niet eerst weten wat er allemaal kapot is?
Of zal ik de computer wegbrengen? Ik weet niet wat hiervoor de procedure is.

Eerst de verzekering inlichten en de situatie uitleggen en dan hoor je wel wat de procedure is

Oké bedankt voor je hulp. Ga meteen zeggen dat hij even moet bellen.

Alleen dataloss op de d partitie lijkt me sterk, waarschijnlijk is de c partitie dan ook beschadigd, maak dus zo snel mogelijk ff een backup van alle belangrijke data.

@Gforze bedankt voor je antwoord. Had ik zelf al aan gedacht. Alle data staat die echt nodig is is een backup van gemaakt.

Nu maar even afwachten wat de verzekering doet.
Overigens is de router ook rijp voor de sloop.

Nouw en? Dat zijn toch stomme dingen

Nou wij hebben er veel gemak van en het werkt perfect

Laatst bewerkt:
Hier niet, ik word helemaal afgesloten van de wereld - als ik een spelletjes wil joinen om multiplayer te spelen zié ik niet eens servers! Waaren die stomme routerdingen maar nooit uitgevonden!

dan ligt dat niet aan de router maar hoe JIJ die hebt ingesteld, en of je PC nog wel helemaal in orde is.

Hier gebruiken wij ook een Router, werkt perfect.

Ligt niet aan mij of mijn pc, heb de poorten voor het spel toch echt open gezet en zonder router doet hij het wel prima dus dat is niet waar!

Wees niet zo eigenwijs en geloof nou maar het ligt aan de instellingen in de router en die heb jij niet goed staan.
Discussie gesloten.

1. Ik ben niet eigenwijs!
2. Discussie neit gesloten want ik heb nog een vraag, is er geen manier om in de router meteen alle poorten open te zetten?

Computer nagekeken niets aan de hand.
Ethernet kaart vervangen en nieuwe router en zijn computer is up and running. :D

Bedankt allemaal voor de hulp.

BTW leuke discussie :D, als ik er ook maar even niet ben :8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan