blikseminslag en pc werkt half

• Onderwerp starter Onderwerp starter ctv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ctv

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
hey
op een dag is er bij mij een blikseminslag geweest waardoor er een overspanning was.
nu mijn pc (oude pc van rond 2001 compaq evo d500 of d510) werkt niet meer of half.
soms wilt het opstarten maar soms ook niet gaat niet verder dan het compaq logo of het start zeeeeeeer traaag op.
heb alles al opengebroken en alles ziet er goed uit. ik zie niks dat verbrand is.
harde schijf is vervangen.
ram kaarten zijn ook vervangen.
dus aan deze dingen gaan het niet liggen (hdd met xp op )
ik denk dat het aan de psu of moederbord ligt.
wat denken jullie ervan

deze pc moet niet hersteld worden.
Ik heb nog een pc staan een betere.
en deze pc (evo d500) heb ik dubbel dus ik heb ik elk component van de pc in voorraad.

Dat zal wel niet meer goed komen. Maak van twee een goede. Moederbordje heeft denk ik wel een tik gehad. Trouwens windows XP wordt al niet meer ondersteund. :confused: Kijk ook eens naar je voeding.

Laatst bewerkt:
ja moederbord zal het wel zijn.
van xp komt ook goed. was van plan linux er op te zetten na een upgrade (meer ram een betere videokaart enz)
en trouwens het is niet meer verbonden met internet en heb geen bluetooth of wifi dus hacken wordt een beetje moeilijk :)
bedankt voor uw antwoord

zal voor de zekerheid de voeding eens wisselen om te zien er niks aan de voeding is.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan he. Vind je de vraag opgelost geef dat aan in je eerste bericht als opgelost. Groeten manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan