bliksemschade??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Na een hardedonderslag gaat de opstart niet god mer. Na inschakelenkotloo van windows p hettttscherrm en gaan de blkjes lopen. Na enkele seconden stopt dat en wordt het scherm zwart. MObo probleem???? Hoe controleer je dat?? Heb videokaart gewisseld. Hielp niet. Router werk ook niet meer.
Wie helpt.

Henk Sr

Hoi !

Blikseminslag kan inderdaad tot allerlei problemen lijden, maar in principe zoudan dan meer apparaten in je huis beschadigd moeten zijn: TV en magnetron bijv.

Maar goed: je router is blijkbaar ook defect.

In principe wordt bliksemschade vergoed door je inboedelverzekering !

Ik zou de PC laten controleren door de PC-boer, nadat je de schade bij je verzekering gemeld hebt, en niet zelf gaan rommelen, om problemen met een schadeclaim te voorkomen.

Greetz,

Harry.

Dank voor je antwoordd, maar ik wil toch graag weten wat er aan de hand is. Hij start wel op in de veilige modus. Helpt deze info??
Henk Sr

Hoi !

Start je PC wel in de veilige modus op, is het in principe een driver-probleem, en waarschijnlijk van je videokaart.

Verwijder de oude driver eens en installeer een nieuwe.

Downloaden kan in de veilige modus met netwerkmogelijkheden, tenzij je router echt defect is ????

Mij is nog onduidelijk hoe dit in verband staat met een blikseminslag, omdat dan je voeding etc. naar de .....zou zijn.

Greetz,

Harry.

Aangezien je router het ook niet meer doet zal een eventuele bliksem via je netwerk (adsl/kabel) binnen zijn gekomen.

Als je een pci netwerkkaart hebt, haal die er dan ook uit

als het echt een bliksem inslag is .
dan moet de aardlek er als eerste uit vliegen .
dus het kan heel wat anders zijn

als het echt een bliksem inslag is .
dan moet de aardlek er als eerste uit vliegen .
dus het kan heel wat anders zijn

en de rest, denk niet dat het een inslag is geweest, had je het wel gemerkt. Denk dat de voeding van je PC, TV en alle andere bijna zwart zouden zijn.

Harry, Ellasar, Ultraplex en Chielio bedankt voor jullie reacties. Gisteren weggeroepen dus niet kunnen antwoorden op jullie reacties.
De aardlekschakelaar is er inderdaad eerst uitgeknald. Heb de harde schijf in indere pc gezet en kreeg zelfde resultaat. Alles leesbaar maar na enkele seconden zwart scherm en niet verder opstaten. Kan het een probleem met de bootsector van de harde schijf zin? En als dat zo is kun je die repareren zonder opnieuw formatteren en allles over zetten???
Moet nu naar de kleinkinderen. (kinderwpelen buurtfeest Pijnacker). Hoop op oplossing als ik terug ben.

henk Sr

Hoi !

Dan zou ik in elk geval van de HDD als slave in een andere PC proberen de gegevens veilig te stellen, en dan de schijf evt. testen en zo nodig formatteren en opnieuw installeren.

Weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt.

Greetz,

Harry.

Hij doet het weer. Allemaa bedankt voor de medewering. Ellasar, de pci kaart er uit gehaald en de boel startte op.

nogmaals bedankt voor de hulp.

grtz,,
henk sr

Hij doet het weer. Allemaa bedankt voor de medewering. Ellasar, de pci kaart er uit gehaald en de boel startte op.

nogmaals bedankt voor de hulp.

grtz,,
henk sr

ik had precies hetzelfde probleem, zie het andere topic maar op bliksem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan