Blinde paniek (vlc/windows media player vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psychoboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Beste allemaal,

De pc die ik gebruik ik een jaar of 6 oud en begint al een tijdje kuren te vertonen.
Blijkbaar is de koek op aan het raken.

Nu vind ik het helemaal niet erg dat de pc wat langzamer loopt en ik niet meer dan 2 a 3 programma's tegelijk kan laten lopen zoals wel op het begin kon maar ik heb nu een probleem waar ik last van ondervind en namelijk het volgende:

Als ik via VLC een film kijk of muziek luister via Windows media player stopt het afspelen soms. bij VLC staat het beeld een seconde of 20 a 30 helemaal vast en als het weer begint is de volgorde eerst geluid, vlak daarna grijs scherm wat over gaat in de gewone film met goed geluid.
Bij Windows media player stopt het geluid om de 10 minuten ongeveer helemaal voor een seconde of 30 en soms langer en gaat daarna verder.

het is nogal wisselvallig en ik heb niet altijd een ander programma open staan tijdens het gebruik van deze twee programma's

Ik kan redelijk overweg met computers maar op het gedeelte van laat je toestand van je pc eens zien heb ik geen kaas gegeten.
Mocht iemand mij willen en of kunnen helpen zou ik het zeer waarderen dat die gene stap voor stap mij door de pc heen leid.
(start>etc>etc>typ dingen>bijv>)
Dit gaat mij allemaal prima af.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik gebruik Windows 7 Home Premium
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67 GHZ
RAM: 4,00 GB (3,46 GB beschikbaar)
64 Bitbesturingssysteem

sorry verder kom ik echt niet.

ps. Ik heb via Google een keer Combofix.exe geïnstalleerd omdat iemand dat tipte maar dat heeft maximaal een aantal dagen het probleem op weten te lossen en daarna was het weer bal.

Misschien is het virtuele geheugen te klein geworden doordat steeds meer programma's zijn gaan draaien. Windows heeft er wel eens moeite mee om het virtueel geheugen dan groter te maken. Doe hiervoor eens het volgende: Verwijder de tijdelijke bestanden van Windows. Stel het virtueel geheugen in op 0. start opnieuw op en controleer dat het 0 is. Defragmenteer de schijf (dat kan even lang duren, afhankelijk van het programma wat je gebruikt kan je de vorderingen zien, als de computer actief wordt dan begint het weer te controleren en duurt het langer). Stel dan de minimale en maximale grootte van het virtueel geheugen naar wens maar gelijke groot in.

Spelen YouTube video's naar wens of stotteren die ook enorm? Ga daarvoor eventueel terug naar een systeem herstelpunt. De virus scanner is voor mij de verdachte maar schakel ook het stuurprogramma voor geluid eens uit. Doe eens handmatig de Windows updates en kijk of een bepaalde update terug komt in de lijst, download deze dan van de Microsoft site en installeer deze handmatig.

Gebruik de laatste versies of doe de updates voor de genoemde programma's, deze bevatten namelijk ook de juiste codex die voor het afspelen noodzakelijk zijn.

Het is geen uitzondering dat uw computer het slechter doet. Computers lopen vol met al dan niet verborgen taken voor updaten en indexeren. Een updater kan de computer volledig bezet houden. Geef het een uurtje van uw tijd en controleer handmatig wat er opstart met het programma AutoRuns van Sysinternals. Dit hoef je niet te installeren. Niets blijft daarvoor verborgen. Kijk in de lijst of er niet iets in staat wat u zou kunnen missen of ongewenst is. Zoek dan met Google naar de onbekende namen, bij de eerste resultaten staat meestal wat het nut en de noodzaak er van is omdat meer mensen dat willen weten. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan