Blocked for abuse

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
59
Ik krijg regelmatig een Mail Admistrator bericht dat mijn verzonden e-mail geweigerd is omdat het return address "refused" werd.

This Message was undeliverable due to the following reason:

Your message was not delivered because the return address was refused.

The return address was "<harryrozxxx@upcmail.nl>"

Please reply to <Postmaster@chello.at>
if you feel this message to be in error.


Aan dit bericht is de volgende bijlage gehangen:

Reporting-MTA: dns; viefep15.chello.at
Arrival-Date: Sun, 2 Nov 2014 10:44:59 +0100
Received-From-MTA: dns; edge04.upcmail.net (192.168.13.239)

Final-Recipient: RFC822; <lindal.xxx@att.net>
Action: failed
Status: 5.1.8
Remote-MTA: dns; scc-mailrelay.att.net (204.127.208.75)
Diagnostic-Code: smtp; 521-62.179.121.35 blocked by sbc:blacklist.mailrelay.att.net.
521 DNSRBL: Blocked for abuse. See http://att.net/blocks


Bericht sturen naar Chello helpt niet. Ben in contact geweest met UPC maar die kunnen mij niet helpen.
Contact met AT&T helpt ook niet. Krijg niet eens antwoord.

Het valt mij op dat elke keer dat ik dit krijg het edge04.upcmail.net (192.168.13.239) addres hetzelfde is! Dit is een server adres van UPC!
Van berichten die wel goed verzonden zijn kan ik dit address niet zien anders zou dit een aanwijzing kunnen zijn. Het is namelijk zo dat als ik een tijdje wacht en de mail opnieuw verstuur het vaak goed gaat. Het lijkt er dus op dat een ander server adres gebruikt wordt wanneer het goed gaat. Dus niet ik persoonlijk maar het server adres staat in een blacklist.

Iemand die een oplossing heeft? En ehh...Ik ben echt geen "abuser".
 
(RFC1846) This memo defines a new Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) [1]
reply code, 521, which one may use to indicate that an Internet host
does not accept incoming mail.

Dat gebeurt bij jou dus op IP 62.179.121.35 (fep15.mx.upcmail.net)

Kortom, de mailserver van AT&T blokkeert UPC, Je zult dus toch moeten proberen contact op te nemen met AT&T.
 
Inderdaad staat het ip-adres van de (laatst-verzendende) server van upc op de blacklist die at&t blijkbaar zélf heeft aangelegd (niet een algemene blacklist).

Vandaar dat upc er niets aan kan doen, alhoewel upc evt. naar die blocks-link kan kijken die in je melding staat,

En inderdaad, upc zal meerdere uitgaande mailservers hebben die blijkbaar niet ALLEMAAL op die blocklist staan.

Overigens staat deze ene mailserver wel op enkele publieke blacklists, zoals SORBS, zie deze link, dus UPC zal wel degelijk actie moeten ondernemen, lijkt mij. De pagina die voor mailbeheerders van belang is (nadat ze de problemen met spam hebben opgelost) is (voor wat de AT&T blacklist betreft): deze link, dus daar zal UPC zich moeten melden zodra het probleem is opgelost. Natuurlijk zullen ze zich ook van SORBS en andere blacklists moeten laten verwijderen...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gezien dit openbare publieke mailservers zijn voor alle UPC klanten, gebeurt dit (met meerdere ISP's) heel vaak!
Inderdaad zullen niet alle mailservers geblocked zijn, zodat het soms wel goed gaat, dank je voor de toevoeging dnties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan