Blog maken met dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtrytohelp

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
113
hee allemaal..
Hoe is het ?

XDDDD
Ff goed beginnen eh..

IN ieder geval ik ben bezig met een site in html(dreamweaver) miss voeg ik later nog flash elementen toe maar dat zie ik nog wel wil eerst goed worden in full dreamweaver.
Nu loop ikt egen het volgende probleem aan:
Ik wil een WEBLOG op mijn site..
Zodat de mensen wie mijn site bezoeken alles beetje kunnen lezen.
Een beetje een weblog zoals dit dus:
www.restroom.nl

Of wat dan ook ni ieder gevl ik wil geen reclame of een domein als www.weblog.nl/maikel bij wijs van spreke.

Hoe doe ik dit?
Ik zou heel dankbaar zijn als iemand me dit goed kan uitlegge omdat ik hier al heel lang na op zoek ben.

Ook al is het moeilijk ik zoek toch uitleg want ikw il het echt kunnen enzo..

Help pls(A)
 
een weblog maken kan op een hoop manieren. als je een weblog wilt op je eigen domein oid moet je domein in ieder geval php ondersteuning hebben. want weblogs zijn meestal php.

wat ik zelf wel een goeie weblogscript vind is wordpress. hiervoor moet je ook mysql ondersteuning hebben op je domein. want je zult dan een database moeten maken. Je kunt een handleiding vinden op de site van wordpress over hoe te installeren.

er bestaat ook een uiterst simpele weblogscript zonder mysql database. deze heet: Cutephp. deze is ook zeer simpel te implementeren in je zelfgemaakte html site.

je zegt dat je graag een domein wilt. je moet niet alleen een domein maar ook webruimte. je gewoon even op google zoeken op webhosting oid. dit vanwege de grote prijsverschillen tussen de webhosts. als ik een tip mag geven: ik vind 1eurohosting wel goed. hier kun je meteen een domein en webhosting bestellen met php en mysql ondersteuning voor minimaal 1 euro per maand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan