blog systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hoi, ik ben al een tijdje aan het googlen, maar ik vind er geen makelijk in gebruik en als hij makelijk is moet je weer heel veel stappen volgen voor de installatie, 777 rechten enzo.

Dus weet iemand misschien een goed/makelijk in gebruik blog systeem (als het mogelijk is in het nederlands)

Gr tom

Wie heeft je wijs gemaakt dat het maken van een website makkelijk moet zijn?

De stappen in bij een installatie zijn vaak niets meer dan zorgen dat het script rechten heeft om in die map te lezen en schrijven. (CHMOD 777 verhaal)

Wil je het makkelijk hebben dan ga je aan de slag in HTML en pas je elke keer de pagina aan wanneer je klaar bent met je verhaaltje.

Wie heeft je wijs gemaakt dat het maken van een website makkelijk moet zijn?

De stappen in bij een installatie zijn vaak niets meer dan zorgen dat het script rechten heeft om in die map te lezen en schrijven. (CHMOD 777 verhaal)

Wil je het makkelijk hebben dan ga je aan de slag in HTML en pas je elke keer de pagina aan wanneer je klaar bent met je verhaaltje.

:confused:

Meen je dat nou echt ? Vind je het makkelijker om een HTML bestand aan te passen dan een applicatie op een server te installeren ?

Voor HTML gebruikt 75% van de mensen hier een WYSIWYG-editor ala Frontpage dus dan maken ze daar een "mooie" pagina in en uploaden ze die. Dan hebben ze ook niet te maken met rechten, databases en allerlei andere randvoorwaarden van een "download-blog".

Daarnaast heb ik het niet over mijn situatie, ik mag toch aannemen dat jij ook weet dat iemand die mensen met PHP helpt ook wel weet hoe je een PHP-script moet installeren...

ok, ik ben met html aan de slag gegaan. maar ik heb dan nog een vraag

kan je via de include functie van php ook .txt files invoegen met html erin ? dan weet ik namelijk wel een aantal manieren om het makelijk te houden voor het menu's.

gr tom

Waarom sla je die niet gewoon als HTML op en include ze dan?

Je kan inderdaad .txt bestanden uitlezen en weergeven.

Het is gelukt hoor, ik heb nu een simpele html blog gemaakt die ik nu aan het stylen ben.

Ook met het include via de php fucntie is gelukt

Bedankt voor jullie hulp / commetaar :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan