Blogger-techniek in eigen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Beste mensen,

Ik heb een eigen weblog op www.frankgbosman.nl/goedgezelschap.eu. Allemaal enig natuurlijk, maar het is geen echte weblog, want er kan niet op gereageerd worden en het posten is nogal omslachtig (ik werk via Dreamweaver). Aan de andere kant heb ik wel eens gerommeld met Blogger.com. Ik ben er achter gekomen dat je hun techniek (posting, permalink, reacties, etc.) kunt gebruiken, maar je feitelijke content (en bijbehorende internetadressen) op je eigen domein kunt parkeren.

Tot zover gaat alles goed. Nu wil ik die Blogger-template natuurlijk inmetselen in mijn eigen (dreamweaver-)template. Ik snap wel e.e.a van html e.d., maar zo'n bloggertemplate is me toch net iets te ingewikkeld. Bestaat er ergens een soort opsomming van de in blogger gebruikte template-codes. Ik hoef lang niet alles te hebben, met de meest gebruikte codes zou ik al tevreden zijn.

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is zo. En ik ben benieuwd!

Ik begrijp het eigenlijk niet goed...
Ondersteund je host geen PHP ofzo ?

Ik denk dat dat toch veel simpeler gaat werken dan alles te importeren vanaf een andere site...dat gaat je veel dataverkeer kosten en bovendien niet de volledige functionaliteit (denk ik , hangt af van de schrijfrechten van buitenaf )

Op internet zijn toch veel PHP-codes te vinden die met bloggen te maken hebben ?

Als je echt enkel en alleen HTML wil gebruiken (ik kan niet met die dreamweaver werken)
zal ik eens even rondsnuffelen...ik kan niets beloven , maar zal eens rondkijken....

You'll be hearing from me :p

Dank je wel voor je reactie. Als je wilt rondsnuffelen heel graag. De reden dat ik alles in html wil doen (en niet mijn eigen database voor een weblog maken) is dat ik dat niet kan! Genant, maar het is zo.

Dank je wel voor je reactie. Als je wilt rondsnuffelen heel graag. De reden dat ik alles in html wil doen (en niet mijn eigen database voor een weblog maken) is dat ik dat niet kan! Genant, maar het is zo.

Frank,

Als je reacties op je blogs wil , zal het met PHP moeten...als je host PHP en MySQL ondersteund , zijn er zeker mensen die je hierbij kunnen helpen...
Php ken ik niet zo goed , maar met MySQL (database) kan ik goed overweg...

Mss is dit dan een oplossing ?

Goed antwoord op zich. Dank je wel. Maar niet wat ik bedoel. Ik wil een aantal dingen kunnen doen:
1. Van een Dreamweaver template (voor een conventionele site) ombouwen tot een Blogger template (voor blogger.com)
2. De hosting van de files (blogs + reactie) kan op mijn eigen server, de techniek echter wil ik van Blogger.com gebruiken (omdat ik geen kaas van PHP etc heb gegeten). Deze mogelijkheid tot externe hosting zit al in Blogger zelf.

Ik moet dus een Blogger template zelf kunnen opbouwen, maar dat kan ik niet als ik niet weet hoe de comando's eruit zien. Ik hoopte dat iemand een lijstje van die dingen zou hebben.

Dit ziet er beter uit. Ik ga eens even in detail kijken.
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan