Blogtemplate te gebruiken voor opbouwen gewone website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Marly*

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Ik heb hetzelfde onderwerp min of meer al besproken in een ander topic, maar de 'problemen' zijn door nieuwe inzichten nu een beetje veranderd waardoor een nieuw topic eigenlijk wel op zijn plaats is.

Ik heb op een site een template gevonden die qua uitstraling en lay-out precies hetgeen is dat ik zoek. Het is echter een blogtemplate.

Aangezien ik wel wat verstand heb van het bouwen van gewone sites maar niet van blogs, en de template gekocht moet worden, ben ik me nu in het wel en wee van blogsites aan het verdiepen.

Ik weet dat het nodig is om wordpress op de server te zetten en dat daardoor de keuze van de webhost ook belangrijk is omdat deze de juiste versies van PHP, MySQL en Apache dient te ondersteunen.

Nu wil ik eigenlijk geen blogfunctie, maar wel de layout van de template gaan gebruiken.

Ik hoop dat er hier in het forum enthousiaste blogbouwers zijn die me misschien kunnen vertellen of het voor een blogleek mogelijk is om een blogtemplate te gebruiken als gewone website?

Nee een Wordpress thema blijft een Wordpress thema en is ook heel anders opgebouwd als een gewoon standaard template die je op je website kan gebruiken.
Je zult dus moeten overstappen naar Wordpress, er zijn veel meer mogelijkheden dan je misschien direct denkt, want je kan er ook gewoon een website mee maken, met verschillende pagina's.

Bedankt voor het antwoord!

Is wordpress ook niet ideaal om je site gemakkelijk up to date te houden? Ik heb namelijk het idee dat er steeds meer sites zijn die op wordpress draaien. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, want zoveel verstand heb ik ook weer niet over alle soorten websites die er bestaan.

Ja, websites als www.nu.nl zullen gebruik maken van een CMS (maar waarschijnlijk geen Wordpress). Websites die regelmatig actueel moeten zijn zullen gebruik maken van bijv. Wordpress. Heb je een website waar je bijv. 1x per maand een update uitbrengt, dan is het heel goed mogelijk om het gewoon via HTML te doen. Die websites zijn er ook nog genoeg.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan