• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blok (aantal cellen die bij elkaar horen) mee laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusklei

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
ik heb al het een en ander gezocht op google maar geen oplossing gevonden.

ik heb een bestand van bijv. 200 cellen wat met afdruken 5 paginas beslaat dit verdeeld in meerdere "blokken"
bijv. cel 24 t/m 41 hoort bij elkaar. en wil niet dat er informatie verdeeld wordt over 2 pagina's
met pagina einden heb ik alles nu mooi ingedeeld.

maar.. nu komt het voor dat ik "blokken" van 10 tot 20 cellen verberg, waardoor de stuctuur van heel het document veranderd.
dit is voor het afdrukken niet mooi. ik krijg dan grote witvlakken.

nu is mij vraag: is het mogenlijk om een soort blokken te maken van de cellen, dat je aangeeft dat deze altijd bij elkaar moeten blijven. (als het op de pagina past blijft die erop. maar als de onderste cel niet past het hele blok mee gaat naar de volgende pagina?

alvast bedankt

hier een voorbeeld. ik heb achter de "blokken" groene lijnen gezet om duidleijk te maken wat ik graag bij elkaar wil houden.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Je kunt een pagina-einde invoegen.
Dit kan met alt+Enter of in Excel 2010 onder Pagina-indeling: Eindemarkering -> Pagina-einde invoegen.

De regel boven (en links) van de cel waar je staat wordt de begrenzing van je pagina-einde. In jouw geval is bijvoorbeeld A11 gewenst.

pagina einde ken ik wel dat heb ik natuurlijk al lang uitgeprobeerd. maar ik wil niet alles op een appart blad.

ik wil dat er aangegeven word wat als blok bij elkaar hoort, ik ga namelijk regels en/of hele blokken verbergen. ik zou graag willen dat alles dan opschuift.
maar als de laatste cel niet meer op een pagina past, heel het blok mee gaat naar de volgende pagina?

groeten

Een zeer interessante vraag, ik zou hier ook wel antwoord op willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan