• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blok invoegen op de selecteerde cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Vries 327

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hallo,

In de bijlage heb ik een voorbeeldje geplaatst.
Ik heb het nu zo ingesteld dat wannneer je op de macro "nieuwe blok" drukt dat de nieuwe regel onder de ervoor geplaatste nieuwe regel komt. Alleen nu wil ik het zo hebben dat de nieuwe regel op de geselecteerde cel komt.
Wie kan mij hier bij helpen?

Mvg de VriesBekijk bijlage voorbeeld help mij.xlsm

Dus dat de nieuwe regel op een willekeurige cell geplaatst kan worden.

Mvg de Vries

Zou je niet kunnen aangeven wat je waar wil gekopiëerd hebben?

Je stuurt een blanco werkblad en verwacht van ons dat wij gokken wat jij zou willen dat er gebeurt.

Cobbe

Als je een cel selecteert en je drukt op de knop Nieuwe blok, moet die blauwe regel op de geselecteerde cel geplaatst worden. ipv het bereik genoemd "hier",moet als het ware de actieve geselecteerde cel komen te staan in visual basic. Maar dat krijg ik nou net niet voor elkaar. Ik hoop dat u het zo begrijpt.

Zo iets zou dat kunnen doen:

Cobbe

Bijlagen

Ja super, bedankt! Dat bedoelde ik.
Nou heb ik nog een vraagje, als ik dat blauwe blok nou in bv blad 2 zou staan, en ik wil deze met de macro naar blad 1 kopieren. Wat moet ik dan nog in de formule aanpassen?

Dat is geen formule maar een macro:

Code:
Sub nieuwblok()
    With ActiveSheet
        [COLOR="red"][B]Sheets("Blad2")[/B][/COLOR].Range("A37:H37").Copy
        .Range("A" & ActiveCell.Row).Select
        ActiveSheet.Paste
    End With
End Sub

Het rode gedeelte bijvoegen.

Cobbe

Status