blokjes na branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelco scheeres

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
hallo,

probeer nu al meerdere malen dvd's te branden via adobe premiere pro.

het gaat om 1 uur bewerkt filmmateriaal. ik krijg na het branden van verschillende dvd's af en toe drop outs. blokjes zeg maar. het lijkt er ook op dat dit zich op verschillende momenten voordoet en niet consequent bij een bepaalde shot.

maakt vbr of cbr branden hier nog wat uit en zou het wijzer zijn de bitrate misschien omlaag te gooien? de dvd's gebruik ik al langere tijd en lijken mij het altijd redelijk tot zeer goied gedaan te hebben.

groeten een filmmaker.:thumb:

hmmm.... hoe zit het met die blokjes dan? Stel dat je één schijf hebt die dat soort mankementjes vertoont, komen die blokjes dan wel altijd op hetzelfde moment?

Kan ook zijn dat je DVD speler gewoon wat moeite heeft met die media hoor. Slechte reflectie van de laser op de schijf, of slechte ontvangst van de laser-reflectie op de lens. Heb ook een aantal van die schijfjes, die op willekeurige momenten wat "ruis" weergeven in de vorm van blokjes. Nooit op hetzelfde moment.

Heb je al geprobeerd om de lens van de dvd speler eens schoon te maken? Heb je van die cd\dvd's voor, met van die kleine "borsteltjes" erop die alle stof van de lens vegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan