Blokjes uitval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Uh, nee niet het dode pixels probleem.

GeForce 5600
Alleen bij 3D-spellen:

Na een tijdje goed glad werk te hebben geleverd bevriest het beeld en dan gaat het spel verder met een beeld waar flink wat 'blokjes' zijn weggevallen. Ik kan als het ware door objecten heen kijken naar de volgende layer of zelfs in 3d objecten.

Herstarten van het programma werkt niet maar het rebooten van de pc wel (gelukkig).

Leuk als je de architectuur van objecten wil bewonderen en kan handig zijn in een spel maar nauwelijks mooi te noemen (en ik krijg er hoofdpijn van.)

Nou vermoed ik dat ik aan een nieuwe kaart moet maar dacht vraag het even:

Iemand een idee wat dit is en hoe dit te fixen eventueel?

(geen overklokken, aanpassingen etc. Fabrieksmodel microstar/medion dat een jaar(?) zo heeft gedraaid en nu dus niet meer.)

Laatst bewerkt:
Vernieuw je drivers van de videokaart eens voor de nieuwste drivers kun je downloaden op de site van de fabrikant hiervan.

Inderdaad vergeten te melden:

Natuurlijk heb ik alle nieuwste drivers geinstaleerd. Verwijderd. ge-herinstaleerd. Al dat soort werk dus.

Laatst bewerkt:
ff een bump. (na 5 maand moet kunnen)

Kwam on-line een speler tegen die hetzelfde probleem kreeg (Never Winter Night). Ik ben dus niet de enige. Ik heb de kaart dus nog niet vervangen of laten nakijken. Hoop nog steeds op hulp van deze kant.

Om te kijken of er echt niets verkeerd is met de installatie van drivers : typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm, welke datum staat er bij stuurprogramma's. Zijn alle direct x functies ingeschakeld? Doe ook eens de direct 3d en directdraw tests. Worden er problemen gemeld. Gebruik je de gewone standaard nvidia drivers of aangepaste drivers? Probeer anders eens de normale drivers of diegene die je vind op de site van de fabrikant van je pc. Om te zien of het geen hardwareprobleem is typ bij uitvoeren devmgmt.msc druk op enter open het plusteken voor beeldschermadapters. Zie je daar een uitroepteken staan?

Laatste update was via auto-update. (net gedaan, for the hell of it)
Probleem is dat het 'testen van de instelling' pas is gedaan als mijn pc een paar uur gedraaid heeft en weer in de fout gaat.

Stuurprogramma: nv_disp.dll
Versie: 6.14.0010.4523 (Engels)
Datum 28-7-2003 14:19:00

Alle testen goed, alles ingeschakeld.
Geen probleem in de hardwarelijst.

Zal de riedel nog eens doen als ie weer 'blokjes' laat zien.

Laatst bewerkt:
PuppyZwolle zei:
Laatste update was via auto-update. (net gedaan, for the hell of it)
Probleem is dat het 'testen van de instelling' pas is gedaan als mijn pc een paar uur gedraaid heeft en weer in de fout gaat.

Versie: 6.14.0010.4523 (Engels)
Datum 28-7-2003 14:19:00

Alle testen goed, alles ingeschakeld.
Geen probleem in de hardwarelijst.

Zal de riedel nog eens doen als ie weer 'blokjes' laat zien.

Als ik ga kijken naar de datum van het bestand nv_disp.dll zou die van 9-3-2006 moeten zijn, als je de laatste driver zou hebben, dat is drie jaar jonger als wat jouw bestand aangeeft. Toch maar eens een handmatige driver update doen?

Bedankt voor de inzet iedereen.

maestro12 zei:
Toch maar eens een handmatige driver update doen?
Ja, zal ik doen. again. :confused:

Hij staat (weer) op:
Versie: 6.14.0010.8421 (Engels)
Datum 9-3-2006 15:20:00

Mocht het probleem weer opduiken (en dat zal wel) meld ik me weer.

Laatst bewerkt:
Nou hij doet het weer (verkeerd).

Om duidelijkheid te geven toch maar een 'visual aid'. Wie weet help het om een beeld te krijgen. ;)
ditdus.jpg

Bij de weg: Mocht dit een oververhittingprobleem zijn: Zal Win dan reageren met dat uitroepteken in de hardwarelijst? Andersgezegd: Hoe check ik de temp van mijn kaart?

Laatst bewerkt:
Dat lijk verdacht veel op een warmte probleem van je kaart.
En je kan alleen achter de temperatuur van je kaart komen als ondersteunt wordt, windows zal je er in elk geval niets over melden.
Maak de kast eens open en controleer op stof en of de fan's nog goed draaien.

Apparaatbeheer in windows is niet altijd correct hoor. Oververhitproblemen kan die niet melden. Probeer eens met everst free de temperatuur te meten : http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html Als je dit alleen krijgt in games lijkt met dit idd een oververhittingsprobleem. Heb je eerst je vorige drivers altijd verwijdert? Zonee kan dat een conflict opleveren.

De kast is schoon (nou ja ik zou er geen patat uit eten en dat is maar beter ook ;) )

Dit is wat Everest vond.
Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83627THF (ISA 290h)
Moederbordnaam MSI MS-6747

Temperaturen:
CPU 56 °C (133 °F)
Seagate ST3160021A 54 °C (129 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 3154 RPM

Hallo

Blokvorming is toch echt een heel duidelijk sysmptoom van het te warm lopen van de G.P.U . hoor .

Controleer visueel eens de zuiverheid en soepele werking van de ventilator op de videokaart.

Een vervuilde ventilator v/d voeding kan ook zijn , want dan warmt de systeemkast te veel op , daar het meestal deze alleen is die de systeemkast moet koelen.

Peter

VDK_P zei:
Elk probleem heeft een oplossing, als er geen oplossing is dan is het geen probleem maar een feit.
Dan zal ik daar mijn zaterdag eens aan wijden.

poetsen poeten poetsen en ijsjes voeren. Misschien zelfs een nieuwe fan.

Bedankt voor alle input.

Hallo

Vergeet de voorziene aanvoeropeningen niet van verse buitenlucht .;) ;)

Deze worden meestal vergeten bij een reinigingsoperatie.

Peter

blokjesprobleem

Hoi

Is het probleem al verholpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem. en dat al heel lang (> 2 jaar)
Ook ik heb een 5600 Geforce kaart.
Is het echte :evil: koeling?1#@!

Ik heb ook al eens alles schoon gemaakt. Nieuwe drivers geprobeerd.
1x leek het over te zijn, maar floep daar is het weer.
Wie kan me helpen?

Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan