Blokkade instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Sinds ik terug ben van vakantie heb ik geen internet meer op mijn laptop Samsung.
Op het vakantieadres heb ik gebruik gemaakt van een router met kaartje maar deze werkte alleen met een USB kabel.
Thuis is het een draadloze verbinding maar de connectie is niet te zien, geen enkele andere draadloze verbinding is te zien, terwijl wel de boodschap komt dat er verbindingen zijn.
Als ik instellingen de eerste keer open zijn er delen niet meer zichtbaar en bij de tweede keer opent de instellingen wel maar gaat meteen weer weg.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Een virus kan het haast niet zijn omdat de KPN virus detectie is geinstalleerd met daarnaast ook nog CCleaner.
Iemand een idee wat om weer draadloze verbinding met het internet te krijgen?

Bij voorbaat mijn dank.

Probeer onderstaande:
Wi-toets+R = Run = Uitvoeren
Plak
%systemroot%\system32\msdt.exe -id NetworkDiagnosticsWeb
Enter
etc.
----
en kan wellicht ook van toepassing zijn
Wi-toets+R = Run = Uitvoeren
Plak
%systemroot%\system32\msdt.exe -id NetworkDiagnosticsInbound
Enter
etc.

Dank u wel Senso voor uw reactie,
Ik heb beide commando's geprobeerd en bij beiden kan ik geen beschikbaar netwerk selecteren.
Het lijkt er op dat de WiFi in de laptop niet meer functioneert als dat al mogelijk is?
Ik zie wel dat mijn netwerk via kabel en USB te kiezen is maar de rooter heb ik niet in huis en ligt nog in het buitenland voor een volgend bezoek.
Is de WiFi te testen of deze nog werkt?

Groeten corania17

Laptops hebben vaak een speciale toets/schakelaar om wifi snel uit te zetten. Soms erg verborgen, ook wel eens uurtje bezig geweest om wifi weer aan te krijgen...
Handleiding checken, welke Samsung is het eigenlijk?

Beste Senso en Krullenbol, hartelijk dank voor jullie hulp.
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en daarna werkte alles weer.
Wel ben ik nu enkele programma's kwijt waaronder MsOffice, wat ik niet begrijp.
Nogmaals bedankt.

Heb ik een fout gemaakt.

Bedankt voor het herstel/nieuwe link.

Sorry dat ik niet eerder kon reageren omdat ik werd vastgehouden door de medici van het ziekenhuis.
Ik heb enkele programma's weer terug en MsOffice heb ik opnieuw geïnstalleerd en die laatste is wel mijn favoriet.
Ook andere programma's heb ik opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Bedankt allen voor de hulp.

Mooi dat het gelukt is.

Tips
* Herstelpunt maken (system restore point)

Systeemherstel (nl) - System Restore (en)

1. Typ een herstelpunt maken in het zoekvak op de taakbalk en selecteer dit in de lijst met resultaten.

2. Op het tabblad Systeembeveiliging in Systeemeigenschappen selecteert u Maken.

3. Selecteer de (C : (systeem) schijf

4. Kies Maken en Typ een beschrijving voor het herstelpunt en kies Maken.

Maak een snelkoppeling > Herstelpunt maken en zet onder Doel:

%windir%\System32\SystemPropertiesProtection.exe

-----------------------------------------------------------------
Maak regelmatig systeemkopieën en databack-ups

De term herstelpunt/systeemherstelpunt wordt vaak in Windows gebruikt en omvatten de Windowsinstellingen en het register. Een systeemkopie is een volledige kopie van de schijf waar het besturingssysteem op staat.

Maak altijd een systeemkopie en een herstelschijf/medium! Met een systeemkopie kun je snel herstellen. Je boot vanaf het gemaakte medium (bootvolgorde in BIOS aanpassen) en als de systeemkopie dan zichtbaar is, kun je herstellen.

Algemeen
Maak altijd meerdere systeem- en datakopieën op verschillende externe opslagmedia. Maak altijd een bootmedium voor herstel. Geef schijven een naam! Goede back-upprogramma's zijn Aomei Backupper, EaseUS Todo Backup etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan