Blokkade netwerk Zone alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik heb gisteren de gratis versie van zone-alarm geinstalleerd maar nu heb ik geen verbinding meer met mijn laptop. Ik heb een draadloos netwerk en volgens mij zie ik steeds het adres van de laptop geblokkeerd worden maar er is dan geen optie om het te onthouden voor de volgende keer. Weet iemand waar ik dat in kan stellen in de gratis versie?

Alvast Bedankt!!

Volgens mij heb ik iets gevonden in de Logviewer daar kan je doen:Add to Zone. Maar er staat een hele lijst, hoe weet ik nu wat mijn laptop is?

Je moet de laptop in de trusted zone zetten....

Heeft als het goed is een intern netwerk adres, zal wel 192.168.x.x zijn. Deze adressen zijn veilig want zijn gereserveerd voor LAN's en worden niet naar buiten geroute.

Heb je een router? Dan kun je daarin wel zien welke adressen die uitdeelt.
Of heeft je laptop een vast IP?

Je kunt gewoon in de netwerkinstellingen van je laptop kijken welk IP adres die heeft.

Hallo,

Ik heb een router maar ik kan dus alle adressen die beginnen met 192.681 toestaan of kan dat ook wat anders zijn?

Alles met 192.168.x.x is intern netwerk en dus veilig.
Er is nog een range maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

Waarschijnlijk zit er in je router overigens ook al een firewall. Bij mij in ieder geval wel.

Ga in ZA naar 'firewall->tabblad zones->knopje 'add' en vul daar het IP adres van je laptop in. Je hoeft geen router instellingen daarovoor te wijzigen, je kan bij je netwerkeigenschappen->LAN verbinding->tabblad ondersteuning het IP adres zien waarop de laptop draait en die dus toevoegen aan de 'trusted zone'

Hi bedankt zover!

Volgens mij zat er een aprte cd bij de router met een firewall maar die heb ik niet geinstalleerd, kan ik ergens in mijn pc zien of er een is ingebouwd?

Nog 1 vraagje?

Ik had nog 1 vraagje, ik heb in het tabblad zones de status gewijzigd van "Internet" naar "Trusted" bij de volgende 2 onderdelen:

Lynksis Wireless-B USB Network Adapter
&
Realtek Family Fast Ethernet NIC

Is dit wel goed of moet ik dat terug zetten?

Nogmaals Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan