blokkade op 1 der HD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Het gebeurt niet snel dat ik hier een vraag moet stellen, maar loop nu toch tegen een blokkade aan, maar dan letterlijk.

Gaat om het volgende:
Windows 11 integrity check blokkeert 1 van mijn schijven waarvan een backup gemaakt moet worden en waarvan de "health status" dus niet jofel meer is.
Drive is ook niet te benaderen en komt met de melding "Map niet toegankelijk"
Verkenner laat ook een groene pijl zien bij die drive ivm die integriteitscheck.

In de command het volgende al uitgevoerd: chkntfs /x e:
In het register de waarde voor de integity check aangepast dat hij die drive bij herstart niet meer moet checken, blokkeert anders ook de opstart van windows.
Check wordt nu idd niet bij opstarten meer uitgevoerd, maar de drive blijft ontoegankelijk.
Op dit moment is easus deze drive een check aan het uitvoeren.
De vraag is nu, hoe krijg ik die drive weer toegankelijk om de backups te kunnen maken.

Iemand verder nog tips?

@lange pier
Thnx voor de tips, kijk ik later naar, easus is nog bezig en wilde ik nog niet afbreken. Kan ook nog wel ff duren.
Schijf heeft ook slechts 1 partitie van 2TB, waarvan 48% gebruikt.

Laatst bewerkt:
Anders aan de slag met het geweldige tooltje TestDisk.

Testdisk gaf geen problemen aan met vinden van de partitie of met de partitie zelf.
Ik vergat wel in de startpost te vermelden dat er enkele beschadigde sectoren zijn, wat de reden is voor het maken van een backup en vervangen van die schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan