blokkade van hidden map System Volume Informatie opheffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
340
Ik heb ms Windows xp Home edition vs.2002 SP3
Hoe kan ik de blokkade opheffen van de hidden map System Volume Informatie
Via mijn configuratiescherm/Mapoptie /weergave en verborgen bestanden weergeven aangevinkt geeft geen resultaat. Op de site http://support.microsoft.com/?kbid=309531 kom ik niet verder.
Wie kan mij verder helpen?
gr.Jan
 
Op de door jou genoemde MS site, moet je kijken onder de kop:
CACLS gebruiken in Windows XP Home Edition met het NTFS-bestandssysteem, ervan uitgaande dat je NTFS gebruikt.
Succes.:thumb:
 
Ben nieuwsgierig waarom je toegang zou willen hebben?
 
Het ging om 2 virusbestanden die daar in genesteld waren. Intussen zijn deze verwijderd in veilige modus. Desondanks heb ik toch gebropeerd in C:\System Volume Information te komen. Om ook de kennis en vaardigheid te hebben om in dergelijk bestanden te komen en eventueel de bestanden daar handmatig weg te halen. Helaas is het mij niet gelukt. Ik kwam niet verder dan het DOSscherm met cacls "stationsletter:\System Volume Information" /E /G gebruikersnaam:F de beschrijving spreekt dat dan moet dubbelklikken op Dubbelklik op de map System Volume Information helaas er valt niet te dubbelklikken de muis doet het niet in DOSscherm. Ik zal wel ergens een denkfout maken.

CACLS gebruiken in Windows XP Home Edition met het NTFS-bestandssysteem
In Windows XP Home Edition met het NTFS-bestandssysteem kunt u ook het opdrachtregelhulpprogramma CACLS gebruiken voor het weergeven of wijzigen van toegangsbeheerlijsten voor bestanden of mappen. Voor meer informatie over het hulpprogramma CACLS, onder meer over het gebruik en de schakelopties, gaat u naar Help en ondersteuning en zoekt u naar 'cacls'.
Klik op Start, vervolgens op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
Zorg dat u zich in de hoofdmap bevindt van de partitie waarop u toegang tot de map System Volume Information wilt instellen. Als u bijvoorbeeld toegang wilt instellen tot de map C:\System Volume Information, zorgt u ervoor dat u zich in de hoofdmap van C (bij een 'C:\'-prompt) bevindt.
Typ de volgende opdracht en druk op ENTER:
cacls "stationsletter:\System Volume Information" /E /G gebruikersnaam:F
Typ ook de aanhalingstekens zoals weergegeven. Met deze opdracht wordt de opgegeven gebruiker toegevoegd aan de map met de machtiging Volledig beheer.
Dubbelklik op de map System Volume Information in de hoofdmap om deze te openen.
Als u na het oplossen van het probleem de machtigingen moet verwijderen, typt u het volgende bij de opdrachtprompt:
cacls "stationsletter:\System Volume Information" /E /R gebruikersnaam
Hiermee worden alle machtigingen voor de opgegeven gebruiker verwijderd.
 
Klik op Start, vervolgens op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
Zorg dat u zich in de hoofdmap bevindt van de partitie waarop u toegang tot de map System Volume Information wilt instellen. Als u bijvoorbeeld toegang wilt instellen tot de map C:\System Volume Information, zorgt u ervoor dat u zich in de hoofdmap van C (bij een 'C:\'-prompt) bevindt.
Typ de volgende opdracht en druk op ENTER:
cacls "stationsletter:\System Volume Information" /E /G gebruikersnaam:F
Typ ook de aanhalingstekens zoals weergegeven. Met deze opdracht wordt de opgegeven gebruiker toegevoegd aan de map met de machtiging Volledig beheer.

Doe dit in het CMD vensteromgeving
Dubbelklik op de map System Volume Information in de hoofdmap om deze te openen.
Doe dit in de Windowsomgeving...
Succes.:d
 
Doe dit in het CMD vensteromgeving

Doe dit in de Windowsomgeving...
Succes.:d

Intussen heb ik de verborgen map "System Volume Information" tevoorschijn kunnen halen via config > Mapoptie.
Opnieuw via cacls "stationsletter:\System Volume Information" /E /G gebruikersnaam:F op CMD scherm. Er komen een aantal letters: zoals F volledig beheer, /R gebruiker ed. waar ik iets mee moet doen. sluit ik het scherm door commando Exit dan gebeurt er niets in de windowsomgeving
 
Oke duidelijk waarom je het wil, maar je kan toch ook systeem herstel uitschakelen rebooten > scannen. Daarna systeem herstel weer inschakelen en een herstelpunt aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan