Blokken teskt sorteren in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik heb documenten daar staan teksten in die in de loop van de tijd dubbel zijn. Handmatig zoeken en verwijderen is een heidens karwei als het aantal pagina's groot is. Ook de sortering klopt niet meer. Echter je kunt geen alineasortering uitvoeren.

Kun je aan een blok tekst geen label meegeven en daarop sorteren.

Dit is mijn structuur.

Batterij
kjjkjkd

hghfghfghgfh

Accu
kjdksjdlkjsa

ggdfgfgdf

De lijnen staan er dus ook. Nu moet ik het bovenste en onderste tekstvak een label geven en daarop sorteren. Of er een lijn dan niet meer op de juiste plaats staat maakt niet uit, maar de tekst moet als blok gezien worden.

klinkt meer iets als wat je beter in Excel of Access kan doen dan in Word...

Ok, ik weet niet of je voor elke regel per alinea een harde of een zachte return hebt gebruikt, de volgende methode werkt alleen met zachte return, dus met als gevolg dat alles tussen de streepjes een regel, een record is:

Sla het document op als DOS-Tekst (*.txt). Open de Opdrachtregel & typ:

sort <[schijf:\][pad\][bestandsnaam1.txt]> /o <[schijf:\][pad\][bestandsnaam2.txt]>

Oh, & dit /o is een O, van Oh!.. ;)

Uitvoerbestand kan je weer openen in Word om te cobtroleren of het is wat je hebben wilt.

klinkt meer iets als wat je beter in Excel of Access kan doen dan in Word...
Zou best kunnen, maar is niet aan de orde.

Dat van TheKnight geprobeerd maar het stikt natuurlijk van de harde returns en alle regels worden dan keurig op alfabetische volgorde gezet.

Ik lees echter dat je koppen moet maken, een soort index en dan kun je op koppen sorteren. Wie kan eenvoudig uitleggen hoe je dan een kop maakt en die sorteert? Dan maak ik er drie en probeer eens wat.

Ik ben naar > Beeld gegaan en dan naar > Overzicht > Niveau1 en dan alles selecteren en dan terug naar > Start > en sorteren op Veld1. Dan lukt het maar de strepen en wat buiten de koppen valt wordt niet meegenomen. Dus ik moet nog wat meer experimenteren maar het is een mogelijkheid.

Laatst bewerkt:
Je kunt in Word prima op alinea's sorteren, maar dan moet je die wel hebben. En dat niet alleen: alle tekst die je bij elkaar wilt houden, zoals alle blokjes, moeten ook tot één alinea behoren met Regeleindes. Heb je dat zo ingericht, dan kun je prima sorteren.
In de bijlage heb ik een voorbeeldje gemaakt op basis van jouw tekst dat je kunt proberen.

Enige probleem (misschien): ik gebruik 2003, en daar vind je de optie <Sorteren> in het het menu <Tabel>. Geen idee waar Microsof het in de nieuwere versies heeft verstopt :)

Bijlagen

Oké, bedankt is duidelijk. Dat is een mogelijkheid. Moet je wel consequent werken. Helaas zijn het bestaande documenten met veel harde returns e.d. dus kan ik dat niet gebruiken. Ik kwam via Google op het > Navigatiedeelvenster in Word 2010 en die zou geschikt zijn als ik alles met koppen gemaakt had, echter Word 2007 heeft wel documentstructuur maar die heeft niet de functies van Word 2010.

Bedankt voor de hulp. Voorlopig stop ik hiermee, want met de bestaande documenten is het dan te lastig werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan