Beste excelisten,
Ik zoek al lang naar een vba-code om het sluiten van een bestand middels het kruisje : venster sluiten" onmogelijk te maken om zo te dwingen gebruik te maken van een macroknop, die vóór afsluiten eerst nog met een waarschuwing komt.
Ik heb een event gevonden die dat zou moeten doen, maar noch op mijn werk (excel 2003) noch thuis (excel 2007) doet onderstaande ook maar iets als ik deze plaats in de programmacode van het tabblad en het bestand sluit middels het kruisje "venster sluiten".
De code is:
Private Sub App_WorkbookBeforeClose(ByVal Wb As Workbook, _
Cancel As Boolean)
a = MsgBox("Do you really want to close the workbook?", _
vbYesNo)
If a = vbNo Then Cancel = True
End Sub
Ook heb ik "Application.EnableEvents = True" uitgevoerd.
De vraag in de MsgBox wordt gewoon niet gesteld en het bestand sluit gewoon, al of niet na de vraag "bestand opslaan"
Wie kan me aan een oplossing helpen?
Alvast bedankt.
M. Mol
Ik zoek al lang naar een vba-code om het sluiten van een bestand middels het kruisje : venster sluiten" onmogelijk te maken om zo te dwingen gebruik te maken van een macroknop, die vóór afsluiten eerst nog met een waarschuwing komt.
Ik heb een event gevonden die dat zou moeten doen, maar noch op mijn werk (excel 2003) noch thuis (excel 2007) doet onderstaande ook maar iets als ik deze plaats in de programmacode van het tabblad en het bestand sluit middels het kruisje "venster sluiten".
De code is:
Private Sub App_WorkbookBeforeClose(ByVal Wb As Workbook, _
Cancel As Boolean)
a = MsgBox("Do you really want to close the workbook?", _
vbYesNo)
If a = vbNo Then Cancel = True
End Sub
Ook heb ik "Application.EnableEvents = True" uitgevoerd.
De vraag in de MsgBox wordt gewoon niet gesteld en het bestand sluit gewoon, al of niet na de vraag "bestand opslaan"
Wie kan me aan een oplossing helpen?
Alvast bedankt.
M. Mol