Hallo,
Ik heb een vraag. Ik maak gebruik van de volgende macro voor het bestand op te slaan o.b.v. bepaalde gevulde cellen. Deze werkt helemaal goed zolang ze bij bedrijfsnaam maar geen punten gebruiken. bv Janssen B.V. dan wordt er geen bestandsnaam gevormd. Komt door de punten in de naam. Begrijpelijk want punt zijn in VBA een scheidingstekening.
Heb de mensen nu geïnstrueerd dat ze dus geen punten mogen gebruiken in het veld Bedrijfsnaam.
Echt wil dit dummy proof maken dus dat ze in deze cel geen punten mogen gebruiken dat er dan een melding komt. Of misschien is het mogelijk de macro aan te passen dat deze wel werkt als er punten in de naam worden gebruikt.
Ik heb een vraag. Ik maak gebruik van de volgende macro voor het bestand op te slaan o.b.v. bepaalde gevulde cellen. Deze werkt helemaal goed zolang ze bij bedrijfsnaam maar geen punten gebruiken. bv Janssen B.V. dan wordt er geen bestandsnaam gevormd. Komt door de punten in de naam. Begrijpelijk want punt zijn in VBA een scheidingstekening.
Heb de mensen nu geïnstrueerd dat ze dus geen punten mogen gebruiken in het veld Bedrijfsnaam.
Echt wil dit dummy proof maken dus dat ze in deze cel geen punten mogen gebruiken dat er dan een melding komt. Of misschien is het mogelijk de macro aan te passen dat deze wel werkt als er punten in de naam worden gebruikt.
Code:
Sub Opslaan()
'Slaat het bestand op obv invulde velden
Dim stNameAdd As String, VarOpslaan As Variant
If (Worksheets("Data II").Range("AC6").Value) <> 0 Then
TekstNotsave1 = "De volgende velden moeten gevuld zijn:" & vbNewLine _
& vbNewLine _
& "- Volgnummer" & vbNewLine _
& "- Naam coördinator" & vbNewLine _
& "- Locatie" & vbNewLine _
& "- Stardatum penpost" & vbNewLine _
& "- Direct invorderbaar" & vbNewLine _
& "- Bedrijfsnaam en RSIN/Finummer" & vbNewLine _
& "- Boekjaar" & vbNewLine _
& "- Soort penpost" & vbNewLine _
& vbNewLine _
& "Deze velden vormen samen automatisch de bestandsnaam waaronder de penpost wordt opgeslagen." & vbNewLine _
MsgBox (TekstNotsave1)
Else
stNameAdd = Sheets("VL").[LetterLoactie].Value & "" & Sheets("VL").[Volgnummer].Value & " " & Sheets("VL").[RSIN].Value & " " & Sheets("VL").[Bedrijfsnaam].Value & " " & Sheets("VL").[SoortPenpostAfk.].Value & " " & Sheets("VL").[Boekjaar].Value
ChDir Sheets("data II").Range("H50").Value
VarOpslaan = Application.GetSaveAsFilename(Filefilter:="Excel Files (*.xlsm), *.xlsm", InitialFileName:="" & stNameAdd)
If VarOpslaan <> False Then
End If
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=VarOpslaan
End If
End Sub