Blokkeren Webcam MSN live

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Weet iemand een manier om MSN live zo in te stellen (in router) dat MSN wel blijft werken maar webcam uitgeschakeld?
Dit ivm veiligheid kids op sommige tijden
:)
 
welke router heb je?
als je een linksys hebt kan het volgens mij bij aplications en gaming
 
Laatst bewerkt:
Of het technisch mogelijk is, wel MSN geen webcam, weet ik niet, maar heb je de uitgebreide voorlichting over kinderen en Internet van Microsoft al eens goed bekeken?
Er is ook een hoofdstuk over kinderlokkers.
 
Boeing, ik heb de info gelezen. Op zich vertrouw ik de kinderen wel; heb ze redelijk voorgelicht en gewaarschuwd over de risico's. Ook worden alle chatlogs van MSN (overigens met hun medeweten) opgeslagen, in geval er iemand rare gesprekken gaat voeren.

DUs op MSN mogen ze wel, alleen wil ik niet dat ze bij iedereen gaan zitten cammen. En soms vergeten ze dat nog wel. Dus wil ik het liefste dat ze wel op MSN kunnen, maar dat de cam uit blijft op bepaalde tijden. :)

Las wel ergens iets van MSN 9 maar kon daar niet veel over vinden
 
Las wel ergens iets van MSN 9 maar kon daar niet veel over vinden
Windows Live Messenger heeft versienummer 8. Volgens mij kun je in MSN Messenger niet de webcam uitsluiten als je kinderen wel gewoon van MSN gebuik mogen maken. En als je de Microsoft-info (die overigens van de FBI komt) uit mijn eerdere post inderdaad hebt gelezen, weet je dat kinderlokkers ook aan chatten (zonder webcam) genoeg kunnen hebben.

NB: is het niet zo dat een webcam-gesprek alleen gestart kan worden met een geaccepteerd contactpersoon? Misschien kun je daar een "link" leggen?
 
Laatst bewerkt:
via google kom ik steeds tegen dat MSN voor audio en video gebruik maakt van de poortrange 5004-65535. Ik heb geen idee wat er allemaal nog meer niet gaat werkem op het moment dat je al die poorten sluit maar cammen zal niet meer lukken.
 
Ik ben nog even aan het puzzelen geweest maar het lijkt er op dat msn live voor de webcam gebruik maakt van poort 80
Ik had in de router alle poorten dichtgezet behalve 1863 (standaard msn poort) en de gebruikelijke web poorten (80, 8080) en https.

En de cam werkt nog steeds. dichtzetten van poort 80 heeft wel erg grote gevolgen ;) dus denk dat ik mij er maar bij moet neerleggen en goede afspreken maken
 
Ik weet dat het niet exact is wat je vroeg maar ik heb in de windows firewall bij 'exceptions' de 'windows live phone' uitgeschakeld.

Ik wacht zelf nog op het resultaat.
"worth a try, I'd say."
 
Welkom,

Topic stamt uit 2006 en is niet actueel meer. Derhalve hoeft daar niet meer op gereageert te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan