Blokkie RAM erbij, ga ik dit merken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik heb nu 256, ga ik het merken als ik er 256 bij doe? Het gaat om SDRAM.

Ik bestuurde iemand zijn PC over het internet, hij heeft 512 DDRRAM en zijn PC is over internet sneller dan die van mij lokaal :eek: :eek: :rolleyes:.

Vandaar mijn vraag :).

Je zal er gerust iets van merken, zeker bij WinXP.
Met 512mb of meer kan je zelfs het virtueel geheugen uitschakelen.:)

Je gaat het zeker merken, maar het door jou vermelde verschil ligt aan meer dan alleen het geheugen.

Geplaatst door crash
Je zal er gerust iets van merken, zeker bij WinXP.
Met 512mb of meer kan je zelfs het virtueel geheugen uitschakelen.:)
Ok! :D
Ik las ook ergens een truukje geloof ik, zal ik dan opzoeken.

Geplaatst door Bassie
Je gaat het zeker merken, maar het door jou vermelde verschil ligt aan meer dan alleen het geheugen.

Ok!

Merken doe ik het dus zeker, en aan zoals wat Bassie? Processoren schelen niet heel veel (1.7 mijne, 2.1 zijne)

Laatst bewerkt:
Je zult het merken aan sneller starten en uitvoeren van programma's, het loopt allemaal gewoon wat soepeler.

Veel ligt ook aan de rest van je systeem, HD, MOBO videokaart.
Tussen 1.7 en 2.1 zit toch 400 Mhz verschil (zo'n 25% meer), tussen 1700XP en 2100XP zit ook nog 300 Mhz dus ook dat is wel verneembaar.
Ook het soort geheugen is van belang (DDR is gewoon sneller dan SD)

Wat ook een hoop uitmaakt is wat programma's er allemaal mee worden opgestart en wat voor processen er op de achtergrond draaien.

Maar de stap van 256 naar 512 zul je zeker vernemen.

Je gaat het helemaal merken als je veel programma's op hetzelfde moment open hebt staan, of als je grote programma's/spellen opent.

Owh, ik doe niet anders dan dat:D:D.

Ik laad wel eens 20 TIFF filetjes in in PSP (zo'n 20 mb/stuk), dus dan scheelt het ook?

Geplaatst door XP_PC
Owh, ik doe niet anders dan dat:D:D.

Ik laad wel eens 20 TIFF filetjes in in PSP (zo'n 20 mb/stuk), dus dan scheelt het ook?
Ja, want ten eerste past er meer in het intern geheugen, en daardoor wordt het swapbestand op de harde schijf minder snel gebruikt. Zo'n swapbestand verwerkt de data veel langzamer dan dat het intern geheugen het kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan