• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bloktijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Is het mogelijk om de bloktijden ( blauwe cellen met een 1 erin) automatisch te vullen wanneer er een begin en eindtijd ( gele cellen) wordt ingevoerd

Bijlagen

Als je even uitlegt waar de gele cellen te vinden zijn en waarom de ene keer naar hele uren en de andere keer naar halve uren gekeken moet worden dan zal de formule niet zo heel ingewikkeld zijn.

@ gober

Bij een dienst van een medewerker die loopt van 14:00 uur tot 22:00 uur is hij om 22:00 uur NIET meer aanwezig dus de laatste 1 moet eruit.
Ik verander =ALS(EN($B2<=W$1; $C2+0,017>=W$1);1;"") in =ALS(EN($B2<=W$1; $C2+0,017>W$1);1;"") groter en gelijk aan het eind veranderd in alleen groter maar de 1 blijft staan. Wats kebeurt?

Kan ook met alleen voorwaardelijke opmaak zonder dat er gekeken wordt of er iets in de cel staat.
Kun je de cel nog ergens anders voor gebruiken.

Bijlagen

Op zich mooi maar uiteindelijk wil ik natuurlijk tellen hoeveel medewerkers er bijvoorbeeld om 23:00 uur aanwezig zijn.

haal ook 0,017 weg (en het = teken)
dan gaat het volgens mij goed.

Probeer het dan een met de VO formule in de cel

Bijlagen

Mooi ook met die mediaan, wel een lastige formule
Meerdere medewerkers moeten ook kunnen omgaan met de formule dus ik kies voor:

=ALS(EN($B2<=W$1; $C27>W$1);1;"")

Bedankt in ieder geval, Djurre

Was is nu lastig aan een formule die de middelste van 3 getallen zoekt?

Formules zijn nooit lastig, als je ze kent :)
Ik heb eenvoudige formules gebruikt, maar heb toch een miljoenste uur moeten corrigeren i.v.m kleine afrondingsfoutjes bij tijd-waarden.
Code:
=IF(AND($B2<E$1-[COLOR="#FF0000"]0,000001[/COLOR];$C2>D$1+[COLOR="#FF0000"]0,000001[/COLOR]);1;0)

Bijlagen

Verschillen

Gaat het met deze niet goed volgens jou Piet?

=ALS(EN($B2<=W$1; $C27>W$1);1;"")

Ja, deze gaat ook goed en is een stuk simpeler.
Ik heb te moeilijk gedacht.
Hij doet alleen een beetje vreemd als je bijvoorbeeld invoert: 14:01 - 22:30
Maar bij mijn versie doet: 14:00 - 22:31 vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan