Blu domain website hosten bij mijn domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

illie76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Na veel gepruts en met vallen en opstaan heb ik enig tijd geleden mijn eigen website gebouwd. Ben er alleen niet meer zo tevreden mee :(. Heb helaas niet de tijd om de site weer helemaal aan te gaan passen (en ook niet de kennis)

Nou heb ik op www.bludomain.com mooie (en betaalbare) templates gezien maar ik kom er maar niet achter of ik deze template bij mijn huidige host (mijn domein) kan onderbrengen.

Al diverse mailtjes heen en weer gestuurd maar geen van de twee geeft mij een voor mij begrijpelijk antwoord. Heb diverse lijstjes ontvangen met specificaties ed maar kom er gewoonweg niet uit.

Wellicht dat iemand hier me kan helpen ?
Kan de info eventueel mailen als je intresse hebt om er naar te kijken.

Alvast bedankt !

Waar heb je je site mee gemaakt? Heb je hem van scratch af aan opgebouwd of is het iets anders?

Je kunt altijd templates bij je host onderbrengen, dat zal het probleem niet zijn.

Ik heb de huidige site gemaakt met frontpage, en wat hulp hier van het forum als ik er niet meer uitkwam :rolleyes:. Mijn tijd en kennis is zo beperkt dat ik me er niet opnieuw aan wil wagen maar het ook niet helemaal uit handen wil geven (dus site wil laten bouwen).

Voordeel van zon template lijkt me dat je zelf nog wel kleuren ed kan veranderen maar dat de basis goed is.
Voor deze template hebben ze wel diverse gegevens nodig van mijn host omdat je (als ik het goed begrijp) eerst de site zelf kan aanpassen en dan hun aan kan geven wanneer de site online mag. Het werkt via een controle paneel (net zoiets als bij blogger stel ik me daar bij voor) en het schijnt dat dit niet via iedere host werkt.

Zoals je miss al merkt is mijn kennis echt nihil van dit soort dingen, vaak met veel trail en error kom ik er wel maar in dit geval loop ik al maanden info te zoeken en lijstjes te vergelijken maar kom er gewoonweg niet uit :)

met veel trail en error

ZIjn we niet allemaal ooit zo begonnen? :thumb:

Hoe je het moet zien is als volgt:

Jij hebt een site gemaakt, die heeft een bepaald uiterlijk. Die template die jij zo mooi vind kun je kopen en wat je dan krijgt is niks meer en minder dan wat plaatjes en knopjes, die jij zelf in jouw Frontpage shop zult moeten inbouwen.

Het koppelen van de knopjes met de links/pagina's waar ze naar toe linken moet je dan echt allemaal zelf maken.

Was een kant en klare wordpress pagina die je voorziet van je eigen content geen beter optie geweest? Dan heb je het beste van beide werelden: Een professionele look en het gemak van het voeden van de site via een handig admin portaal.

Denk inderdaad dat iedereen zo begonnen is :d, en het was zeker leuk om te doen !

Als ik het goed begrepen heb dan pas je die template van Blu domain dus niet aan met frontpage of dreamweaver of ed maar juist met een controle paneel (zoals met blogger voor mijn blog) daar kom ik nog wel uit denk ik (of hoop ik haha), ook hyperlinks maken is geen probleem.
Of begrijp ik het dan helemaal verkeerd ? :confused:

Een kant en klare worldpress pagina heb ik me nog niet in verdiept eerlijk gezeg en kan natuurlijk nog een optie zijn ik heb nog niets gekocht wil eerst weten of het uberhaut werkt voordat ik het aanschaf, kopen is gauw genoeg gedaan natuurlijk.
Ik ga eens kijken naar die worldpress optie die je aangeeft, kijken wat hun hebben ken ze eigenlijk alleen van blogs

Ja heel slim. Gratis zijn er zat goede templates te krijgen en wat let je om hem na te maken. Beter goed gejat als slecht verzonnen :) Inspiratie krijg je toch juist van anderen.

Ik ben jaren geleden begonnen met wordpress en ben echt helemaal verknocht aan dat pakket. Mijn webhoster ondersteunt dat standaard. Dat wil zeggen: Het basispakket kan met 1 druk op de knop geinstalleerd worden en de rest mag je zelf doen. Ik kan er echt uren over praten, maar kijk zelf maar eens. Op bijvoorbeeld www.themes2wp.com staan werkelijk hondereden gratis wordpress templates. Echte juweeltjes.

Ik ga me er eens in verdiepen, nadeel vind ik alleen dat de templates allemaal zo druk zijn. Maar dat zul je vast ook kunnen veranderen :)

Bedankt voor je moeite

Ja je kunt dat doen. En anders met artisteer zelf 1 maken. Dat werkt een beetje office-achtig, dus je kunt er heel makkelijk mee aan de gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan