Blu-ray speler doet niet precies wat ik wil!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steffex

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
hee mensen!

ik heb een blu-ray speler en nu wilde ik via mijn harde schijf een serie kijken met ondertiteling erbij. het waren .mkv bestanden dus zit de ondertiteling erin geintergreerd. mijn dvd speler las de .mkv bestanden wel, maar kon de ondertiteling dus niet openen. deze serie is japans en ik versta er dus niets van, maar is er dus een oplossing om de ondertiteling te tonen?

Blu-ray speler is van samsung.. weet zo 1 2 3 het serienummer niet meer uit mijn hoofd maar als ik die moet opzoeken hoor ik het wel.

hij ondersteunt .mkv bestanden en het subtitle knopje werkt ook niet.

Alvast bedankt!

Stef Dijksman

De meeste japanse series die ik heb gezien hebben ASS (SubStation Alpha) ondertitelingen die door (heel) weinig DVD/Blu-Ray spelers worden ondersteunt.

Ik denk dat dit hier ook het geval is, wat je kan doen is de video transcoden met de ondertiteling. In andere woorden de ondertitelingen op de video bakken, het nadeel is hier dat de ondertiteling achteraf niet weg kan, maar je kan wel genieten van ondertitelingen op de speler :)

hee!

bedankt voor de snelle reactie :D en dat ze erop gebakken vind ik niet zo erg.. ik heb dat een keer geprobeerd met een vaag programma maar toen werd de kwaliteit slechter van de video en de lettertype was veel te klein ..

heb jij tips voor programmas?:O

hee!

bedankt voor de snelle reactie :D en dat ze erop gebakken vind ik niet zo erg.. ik heb dat een keer geprobeerd met een vaag programma maar toen werd de kwaliteit slechter van de video en de lettertype was veel te klein ..

heb jij tips voor programmas?:O

IK heb geen ervaring met het remuxen/transcoding van mkv met ass, omdat ik al mijn materieel met ASS laat encoden met PS3Media server.

De volgende programma maakt de video MOGELIJK afspeelbaar op de Blu-Ray Speler. Het is gemaakt voor de Playstation 3, maar gebruikt de Blu-Ray codec(s) en standaarden om de video op te bouwen. Ik heb het zelf alleen een geprobeerd op de PS3, en het werkte.

http://multiavchd.deanbg.com/

De programma kan overweg met de volgende apparatuur (quote van officiele website)
multiAVCHD can create output for:

* USB / MS (MemoryStick) / SD / SDHC equipped Blu-ray disc players (like Playstation 3)
* Blu-ray players employing Secure Digital High Capacity capabilities - SD/SDHC cards (like Panasonic Blu-ray players, Playstation 3, selected Panasonic Viera TV sets)
* Blu-ray players, compatible with AVCHD format (AVCHD written on DVD-R media) - most Blu-ray players
* Blu-ray players, compatible with AVCHD on BD-R disc - most Blu-ray players
* Direct BDMV format - Blu-ray Disc format - all Blu-ray players
* Re-authored BDMV - Blu-ray Disc format - all Blu-ray players
* HD-DVD players, compatible with DVD-R (3xDVD)
* SD-DVD players (all standard DVD players)

Laatst bewerkt:
heee!

dus als ik dit download zou ik dit kunnen installeren op mijn blu-ray speler of iets dergelijks? moet dit via de usb poort ofzo?
en dan zou hij gewoon de mkv mét ondertiteling kunnen afspelen?

nog bedankt voor het snelle antwoord! hopelijk kan iemand me helpen

heee!

dus als ik dit download zou ik dit kunnen installeren op mijn blu-ray speler of iets dergelijks? moet dit via de usb poort ofzo?
en dan zou hij gewoon de mkv mét ondertiteling kunnen afspelen?

nog bedankt voor het snelle antwoord! hopelijk kan iemand me helpen

Nee, wat dit programma doet is de videobron omzetten naar een formaat die door Blu-Ray spelers wordt ondersteunt. Daarbij wordt ook de ondertiteling omgezet naar een vastgelegde standaard voor DVD's en Blu-Ray. Ik denk dat de laatste het belangrijkste is en zorgt voor ondertiteling op de speler.

Deze programma doet de taken op de computer uitvoeren en het enige wat jij dient te doen is de videobestand achteraf op de speler te zetten dmv USB-Stick of een ander draagbaar medium.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan