Blu-Ray speler inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paradisemaster

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Ik heb sinds september vorig jaar deze PC, bij aankoop heb ik destijds afgezien van een Blu-Ray speler. Nu is de prijs soepeler en heb ik inmiddels ook een heleboel blu-rays voor mijn PS3 die ik ook wel op mijn PC wil bekijken (uitwonend student, PS3 staat bij ouders, PC op kamer). De vraag is dus: kan ik er nog een blu-ray speler bijstoppen?

Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen: http://tweakers.net/gallery/363312?inv_id=73581#tab:inventaris
En dan zou ik graag weten of ik voldoende voeding heb en of ik misschien de DVD drive eruit zou moeten halen? Want als ik het goed heb gezien heeft mijn moederboard maar 2 Sata-300 poorten, en die zijn allebei bezet, de 1 door de DVDR en de andere door de HDD.

Ik neem aan dat je bedoelde dat een Blu-ray drive ook DVDs kan lezen. Daar ging het niet om, het ging er meer om dat mijn voeding toereikend is voor beide drives en de rest, en er genoeg Sata slots waren. Bij de specs stond namelijk dat het er maar 2 zijn, maar aan de toon te horen zal het allemaal geen probleem zijn. Laat me weten of ik er naast zit.

Het wattage van een blu-ray drive ligt denk ik niet heel hoog, max. 15 watt. En ik bedoelde inderdaad, dat een blu-ray ook DVD's kan lezen.

Weet je het zeker over dat verbruik? Want hoe meer ik google, des te meer gevallen ik vind van mensen die hun voeding moesten vervangen. Link
Mocht het nog van enig nut zijn, ik wil deze er in zetten: Samsung SH-B123L

Op internet stond dat een heel apparaat (Die je op TV aansluit) 17 watt bij afspelen verbruikt.

Hmm, Overtuigend, ok, in dat geval laat ik het dan maar gewoon eens proberen (wie niet waagt wie niet wint.)

Nog even de exacte test, dit gaat dus om een Panasonic Blu-ray/DVD speler:

Although the DMP-BD45 does not have a lot of the extra features you would find on some of the other Blu-ray Players, Panasonic has made an effort to lower the DMP-BD45's power consumption. reducing consumption from 19 watts to 14 watts and when it is on stand by the power consumption is reduced from 0.6 watts to 0.1 watts. This ia a very appealing function that you will not find on many Blu-ray Players.

Zoals je ziet is het normaal 19 watt, maar hebben zij er 14 watt van kunnen maken. Er vanuit gaande dat een PC Blu-ray speler minder verbruikt (deze hoeft geen beeld te kunnen vertonen) zou het geen probleem moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan