Blue-Ray/HD-DVD!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb een vraagje. Aangezien ik in de winkels de laatste tijd steeds meer Blue Ray en HD DVD's zie liggen. En ik koop zo nu en dan wel eens DVD's. Nu heb ik een paar vraagjes:

1. Wat gaat er waarschijnlijk komen? Blu Ray/HD DVD/of beiden?
  2. Gaan de DVD's er dan uit en zo ja wanneer ongeveer?
  3. Kan ik later in een HD DVD of Blu Ray speler/recorder mijn DVD's nog afspelen?

Laatst bewerkt:
1. Blue ray lijkt te gaan winnen zou ik nu zeggen, met name omdat ze ook gebruikt worden in de PlayStation3. Heel veel mensen hebben op deze manier de mogelijkheid om Blue ray af te spelen.
Aan de andere kant staat de Xbox met een HD dvd player, maar die heeft toch een behoorlijk image probleem met z´n krassen op DVD schijfjes...

Het lijkt meer een Azie tegen Amerika met Europa in het midden probleem. Als je van Amerikaanse actie houd is een HD DVD de beste keuze, ben je meer van de manga en kong fu is een Blue ray handiger.

M.b.t. de 18+ inhoud is er ondanks dat Sony er tegen is veer meer te vinden op Blue ray dan op HD DVD en dat is nog steeds een belangrijke markt...

Met een duel player los je het hele probleem in 1 keer op en kan je beide schijfjes kopen.

2. De DVD is uit 1997, dus 10 jaar oud, maar zal nog wel even blijven. Of je echter over 5 jaar nog de nieuwste film op DVD kan kopen kan je afvragen, ik denk het niet.

3. Ja, over het algemeen kunnen zowel Blue ray als HD DVD players ook DVD´s afspelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan