Blue screen 0x0000008E

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeztb

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
20
Hallo,

Ik krijg al een hele tijd blue screens als ik video (DVD's, avi, mpg, etc) afspeel op mijn systeem, ook soms bij luisteren naar mp3 met winamp. Ik krijg dan de volgenden melding:

stop 0x0000008E (0xc000008E, 0x005C308A, 0xF7c4DF24, 0x00000000)

Na deze melding hangt mijn systeem en moet ik hem booten.

Volgende acties heb ik al ondernomen:
- Memtest86, geen fouten in mijn geheugen
- Oudere driver van videokaart geinstalleerd, maar hielp niet (weet ook niet precies waar het dan aan zou liggen in de driver, maar heb het maar geprobeerd)
- Andere versie codec pack (Gebruik nu K-lite 2.54 Standaard)

Systeem specificaties:
Pentium 4 2.53 Ghz
1024 mb DDR (2x 512 mb)
Nvidia Geforce 6800
120 GB Seagate hdd
Pinnacle PCTV Pro kaart
DVD-Speler
NEC 3500 DVD-brander

Ik heb al wel wat dumps verzameled uit c:\WINDOWS\Minidump, maar ik kan er zelf niets mee, geen idee wat ik ermee zou moeten :confused:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en raad weet.

Bij voorbaat dank!
 
Lijkt mij dat je Processor te warm wordt!!Is de ventilator schoon?Draait hij wel?
Zet de kast eens open ,en krijg je het dan nog.
en je kan verder zoeken met Google!?
Blue screen 0x0000008E
 
Heb al met google op de gemelde fout gezocht, als ik 0x0000008E invoer, krijg ik genoeg. Als ik de specifieke fout invoer komt er niets. Zal morgen ff de koeler op mijn processor vervangen, heb nog een CNPS7000b Acu liggen van zalman. Miss dat dat helpt.
 
Niet CPU temp

Heb nog niet de andere koeler erin gezet, maar denk dat het niet de temp van de CPU is. Heb mbm geinstalleerd en een oogje op de temperatuur van m'n CPU gehouden. De temp was rond de 55 C toen hij weer vast liep. 55 C dat zou mijns inziens toch zeker moeten kunnen zonder problemen te geven. Of heb ik dat mis?

Nog andere suggesties?
 
als je die blauwe scherm ziet, kijk goed of hij al weet wat waarschinkelijk het probleem is sotnd bij mij wel.

en kijk bij je logboeken of je FOUTE ziet RODE KRUIZEN.

en dan eigenschappen op de rode kuirzen kijken wat hij dan zegt.
 
Levert helaas niets op, bijgesloten een afbeelding van m'n bluescreen. Gek genoeg houdt de tekst ergens midden in een zin op (dit is altijd het geval). De rode kruizen in mijn logboek hebben geen betrekking op het crashen van de pc. (Horen bij andere tijdstippen en gebruik van andere applicaties).

Bluescreen.jpg
 
Ik zie het nu dat de oorzaak niet bij staat.

De rode kruizen hadden bij mij wel de oorzaak liggen

je moet ze allemala na gaan wat ze zeggen

bij TOEPASSINGEN EN SYSTEMEN

maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn?

kan het echt niet liggen aan je Geheugen.

Want als je pc aanstaat komt het niet?

Het komt pas als je geheugen echt moet werken.
 
Als mijn pc gewoon draait is er niets aan de hand. Op het moment dat ik video afspeel loopt hij vast.
 
dat zou ik het echt neit weten.

waarschijnlijk ligt het aan de software die je gebruikt.

dat zou je denken dan.
 
Ja dat lijkt mij ook, maar welke software :S Wordt een flinke klus om dat uit te zoeken. De problemen doen zich namelijk heel willekeurig voor bij het afspelen van video. Maar ja wie weet kom ik er nog uit.... toch dank voor het meedenken :)
 
ja als je systeem goed werkt op andere dingen zoals, nero, spellen

kan het neit aan het systeem liggen

het is wel een heel mooi radsel zeg.

ik weet niet watvoor software je hebt geinstaleerd. en vanwanner het probleem zich voor deed
 
Geplaatst door eno
ja als je systeem goed werkt op andere dingen zoals, nero, spellen

kan het neit aan het systeem liggen

het is wel een heel mooi radsel zeg.

ik weet niet watvoor software je hebt geinstaleerd. en vanwanner het probleem zich voor deed

Ik ben bang dat het wel hardware is omdat het probleem er was voordat ik mijn systeem volledig geformateerd had, en daarna ook weer. Maar ik had na het formateren natuurlijk wel weer een hoop software geinstalleerd.
 
Ja ik zou echt niet weten wat ik je kan vertellen nu.

Na gaan of het op elkaar goed past. geheugen op je moederbord en zo.

nog maals onderzoeken spyware programmas gebruiken.


ik weet het nu echt niet.
 
Ben nog eens in die STOP fout gedoken,maar kom haast overal tegen dat het met Geheugen te maken heeft.
 
Geplaatst door eno
Ja ik zou echt niet weten wat ik je kan vertellen nu.

Na gaan of het op elkaar goed past. geheugen op je moederbord en zo.

nog maals onderzoeken spyware programmas gebruiken.


ik weet het nu echt niet.

Ik ga nog wel eens wat testen inderdaad, heb al aantal pci kaarten eruit gehaald. (PCTV Pro en extra netwerk kaart) En dan nog maar weer iets proberen als het niet helpt, etc etc etc. Nog een lange weg te gaan denk ik.
Toch heel erg bedankt voor het meedenken. Een extra kijk op de zaak is altijd prettig.
 
Geplaatst door BANDIT123
Ben nog eens in die STOP fout gedoken,maar kom haast overal tegen dat het met Geheugen te maken heeft.

Kan me nog voorstellen dat de twee geheugen bankjes (die van verschillende merken zijn) niet lekker samen gaan. Zal als volgende stap er eens een bankje uitlaten. En dan wisselen etc....
 
ja dat kan je prorberen de gehuegen bankje eruit te halen, ik denk weinig kans maar probeer maar.

is altijd beter dat ze van zelfde merk zijn.
werken ze veel btere samen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan