Blue screen bij gamen door videokaart (drivers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glennz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Heyz,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem, en bij het gamen komt er op een gegeven moment altijd een bluescreen. Ik heb een MSI R4850 als videokaart.

Als ik een game doe zoals bijv CoD4, komt er na een ong. kwartiertje een bluescreen. Het is geen BSOD. Maar gewoon een blauw scherm dat 5 sec. blijft hangen en daarna weer weggaat met als gevolg een reboot. Ik krijg niet altijd een bluescreens maar soms ook een redscreen. Ik heb Vista Ultimate 64-bit als OS.

Als m'n pc dan weer opgestart is staat er een foutmelding dat het door de drivers komt van ATI. Ik had eerst gewoon de drivers van het bijbehorende schijfje, en daarnaast de drivers van de ATI-site >> Catalyst Control Center (64 bit) (English). Nu heb ik de software suite waar Catalyst, WDM driver en de display driver inzit.

Ik ben nieuw met ATI en weet niet precies hoe het werkt met die drivers. Ik heb meerdere keren de drivers opnieuw geïnstalleerd en er weet opnieuw opgegooid. Ook heb ik een drivercleaner gebruikt.

Soms gebeurt het als ik het spel net opgestart heb maar soms ook na een kwartier.

Dit is een foto die ik gemaakt heb van het rode scherm:

[smallimg]http://i34.tinypic.com/fav33a.jpg[[/smallimg]
(Klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke van die drie? ik heb ze alle drie al meerdere keren geprobeerd. In principe heb ik alleen de display driver maar nodig, maar dat werktte niet.

Option 2 optie 1
die zou het moeten doen
welke fout melding krijg je dan ? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan