Blue screen bij spelen games/Youtube films

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surgeon8

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Beste mede forumgebruikers,

Ik ben geen computertechnicus, daarom wend ik me tot jullie. Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn laptop ASUS Pro64JQ. Wanneer ik Youtube filmpjes wil bekijken of een spelletje aan het spelen ben (C&C Tiberium wars) krijg ik vanuit het niets een 'blue screen' en daarna start mijn laptop zich automatisch op. Ik heb mijn laptop reeds tweemaal geformateerd en windows opnieuw geïnstalleerd, verder de besturingsprogramma's ge-update. Toch blijft dit probleem zich voordoen. Ik heb het vermoeden dat mijn videokaart (AMD/ATI HD 5730 1 GB) kapot is danwel snel kapot zal gaan.

Nu is mijn vraag: is dit het probleem van de videokaart, het moederbord of zou dit problemen door iets anders veroorzaakt kunnen worden? Zal dit probleem opgelost worden als ik mijn videokaart vervang door een nieuwe kaart/moederbord? En evt. weet iemand hoe ik erachter kom welke videokaart ik dan het beste voor deze laptop kan kopen?

Specs: intel core i7 Q720 1.6Ghz, 4GB werkgeheugen, 500GB HD, AMD HD 5730 1 GB, 64bit Win7

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Tis erg nuttige info om ook je BSOD errorcode hier te posten ..

Meestal kun je voor een laptop geen andere videokaart kopen, deze zit veelal op het moederbord gesoldeerd, een uitzondering daargelaten...

EDIT: al es gedacht aan temperatuurproblemen?

Hoi,

bij een blue screen krijg je meestal 1 of meerdere foutcodes / berichten. Gezien het bij jou op automatisch herstarten staat na het krijgen van het blauwe scherm, kan je dit uitschakelen.

via configuratiescherm >> systeem en beveiliging >> systeem >> en dan links "geavanceerde systeeminstellingen "kiezen. Ga naar tabblad "geavanceerd". En bij "opstart en herstellingen" instellingen aanklikken, en een vinkje weghalen bij "computer automatisch laten opstarten ".

Mocht de laptop de eerstvolgende keer een blauw scherm krijgen, kan je rustig de codes en berichten lezen, even opschrijven en dat hier posten. Zo kunnen mensen precies achter het probleem komen.

Edit: whittey was me voor :D

Laatst bewerkt:
Bedankt jullie beide voor de input.

@whittey: de laptop wordt idd ook best warm daar waar de ventilator hete lucht blaast... dus misschien speelt dat ook een rol?

@borrelnoot: bedankt, ik zal het meteen aanpassen en er een foto van maken met mijn telefoon. Daarna zal ik de foto uploaden.

Zou je dit programma willen installeren en een screenshot plaatsen dan kunnen we even naar de temperaturen kijken --->link

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan