Blue-Screen door DDR800

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkBladeX

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Ik heb vorige week een 1GB ddr2 800 gekocht. Mijn moederbord leest het. Alleen wanneer ik een spel start krijg ik blue-screen. Dan staat daar mijn videokaart. Dat gebeurde voor de 1GB niet. Op me moederbord staat ddr667 maar hij kan ook 800 lezen. ik heb mijn bios ook geflasht maar heeft niet gewerkt. En ik wil me videokaart er niet huilen en ik wil zo graag die 1GB bij de andere 1GB aansluiten. Ik heb gehoord dat het zelfde merk ddr2 moeten zijn maar dan zou mijn pc het niet kunnen lezen terwijl die het wel kan lezen.

Wilt iemand mij helpen ? :confused:

DarkBladeX

Wat zijn de specs van de rest van je systeem?

Je hebt dus DDR2-800 gekocht en je had DDR2-667.
Mijn 1e vraag: op het moment dat je de DDR2-667-strip dwingt om op DDR2-800 snelheid te lopen, dan ben je feitelijk aan het overclocken. Overclocken heeft het risico dat je systeem wat minder stabiel wordt.
Maar standaard moet je 800-geheugen gewoon op 667 lopen: dat doet de bios automatisch.

En het komt voor dat geheugen niet goed samenwerkt met het moederbord / rest van het geheugen.
Dat kan foutmeldingen veroorzaken.

Weet je 100% dat je met maar 1 strip geheugen geen probleem hebt?

Jah dat weet ik zeker. Er zit een conflict tussen de videokaart (Nvidia Geforce 8400 GS) en 1GB Kingston DDR2-800. Ik weet het ook niet. Als ik de videokaart uithaal werkt het ram goed. Als ik de videokaart in stop en de ram uithaal doet de videokaart het goed. Dus geen errors.

DarkBladeX

Jah dat weet ik zeker. Er zit een conflict tussen de videokaart (Nvidia Geforce 8400 GS) en 1GB Kingston DDR2-800. Ik weet het ook niet. Als ik de videokaart uithaal werkt het ram goed. Als ik de videokaart in stop en de ram uithaal doet de videokaart het goed. Dus geen errors.

DarkBladeX

Haal het oude ram er eens uit en plaats alleen het nieuwe eens.
Het zou best kunnen dat het geheugen gewoon kapot is.

Geheugenreepjes met verschillende CL waardes geven je veel kans op Blue Screens.

Dat nieuwe latje terug brengen, en het oude meenemen. Dan vragen of je het nieuwe latje mag ruilen tegen een zelfde exemplaar als het oude.

hmmm..... had ik toch goed gelezen. Maar ik kan het helaas niet terug brengen, omdat ik geen bonnetje heb gekregen. Ik moet weer een nieuwe kopen :confused:
Maar bedankt.

DarkBladeX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan