Blue screen en geen werkende usb poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamertje1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
37
Beste mensen,

Sinds korte tijd werken er geen USB poorten meer. Bij het inpluggen van een muis brand er wel een rood lichtje (knipperend) maar géén geluid of werking verder.

Bij het opstarten van de computer kreeg ik daarnaast de volgende melding. (Zie de onderstaande afbeelding)

[SMALLIMG]http://i64.tinypic.com/mt9jpt.jpg[/SMALLIMG]

De laptop is daarnaast erg traag en loopt geregeld vast.

Het volgende heb ik al ondernomen:
- https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2459268

Het resultaat hiervan
- De hotfix is geïnstalleerd --> gevraagd werd de laptop opnieuw te starten, waarna na het afsluiten de tekst bleef hangen op afsluiten en toen hetzelfde scherm (zie afbeelding hierboven)

Hier nog wat systeem informatie:
[SMALLIMG]http://i66.tinypic.com/ych11.png[/SMALLIMG]

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed (idd.) dat er een probleempje is ontstaan met één van de appararaten of functies / stuurprogramma's die de computer in de slaapstand mogen brengen. Schakel in energiebeheer handmatig alle mogelijkheden tot 'slapen' eens uit en kijk wat er dan gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Als USB het ok niet doet dan lijkt het inderdaad een probleem met de stroomvoorziening te zijn.

power_sate_failure heb ik ook eens gehad door de virusscanner. Wat dat met power te maken heeft is me nog steeds een raadsel, maar het updaten van de anti-virus was toen wel de oplossing.
 
Ik vermoed (idd.) dat er een probleempje is ontstaan met één van de appararaten of functies / stuurprogramma's die de computer in de slaapstand mogen brengen. Schakel in energiebeheer handmatig alle mogelijkheden tot 'slapen' eens uit en kijk wat er dan gebeurt.

Dat lijkt inderdaad te hebben geholpen net 2x opnieuw opgestart zonder problemen!

Als USB het ok niet doet dan lijkt het inderdaad een probleem met de stroomvoorziening te zijn.

power_sate_failure heb ik ook eens gehad door de virusscanner. Wat dat met power te maken heeft is me nog steeds een raadsel, maar het updaten van de anti-virus was toen wel de oplossing.

Volgens norton gebruik ik de laatste versie... Andere ideeën?
 
Ja, maar nu heb je alleen alle vermoedelijke 'daders' te pakken genomen, nu moet je nog uitvissen welke het is. Dat kan door bijv. per item het in de slaapstand mogen brengen weer in te schakelen. (Even er vanuit gaande dát dit de oorzaak is geweest, maar daar kom je snel genoeg achter denk ik)
 
Ik heb het anders aangepakt! Heb bij energiebeheer de instellingen naar standaard teruggezet. Dus niet alles naar handmatig dit bleek al effectief!

EDIT:

Het leek zo na het uitvoeren van Windows update bij het afsluiten opnieuw hetzelfde probleem.

Situatie op netstroom en met een usb muis aangekoppeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die mij hiermee kan helpen ga binnenkort op wintersport en wil de laptop graag werkend meenemen...
 
Jazeker, maar als jij de aangeboden adviezen niet opvolgt............

Ik schreef niet voor niets dat je handmatig alle opties moest benaderen. Dat had het volgende achterliggende idee :
1. het zijn er niet zo gek veel
2. dus zou je je kunnen herinneren welke je allemaal zou hebben veranderd
3. was het probleem verholpen, dan had je ze 1 voor één weer kunnen activeren, tótdat het probleem zich weer zou voordoen en dán had je de dader te pakken.

Feit is namelijk dat de kans redelijk aanwezig dat er iets hardwarematigs aan de hand is en als je weet welk energiegedrag het euvel veroorzaakt, dan ben je ook bijna bij de oplossing.
 
De enige opties die ik in het verleden heb veranderd is de helderheid van het scherm (die heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen)
2 de eigenschappen van de klep zodat deze bij netstroom niet in slaapstand gaat.

Maar dit lijkt mij geen effect te hebben op het afsluiten etc.

EDIT:
Oorzaak waarschijnlijk gevonden! Muis eruit gelaten, usb geprobeerd opnieuw gestart geen problemen. USB poorten werken weer kortom de muis was waarschijnlijk de boosdoener.

Zal komen dagen nog even een update geven mocht mijn suggestie kloppen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan