Blue screen en nu niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

drumminggod

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hoi,

Ik heb een laptop en ik kreeg laatst spontaan(!) een blue screen!! ik kopie een reactie onder youtube om het door te sturen. Vraag me niet waarom:rolleyes:..

dus is zet hem uit en weer aan... weer blue screen.... en nu gaat hij TOTAAL NIET MEER AAN!!:eek:. wie kan helpen???

(geen cola gemorst en er is zuinig mee omgegaan)

bedank.

Bjorn

P.s. Als ik hem in het stopcontact steek brand er wel een lampje dat hij opstart

Ik heb meerdere malen een bluescreen gehad. Als je weet wat je fout hebt gedaan kun je dat in de bios oplossen maar als je dat niet weet wordt het moeilijk. Ik gok op een her-installatie :(:(

- Als je er nog belangrijke bestanden hebt opstaan haal dan even je harde schijf eruit en zet hem even over. Wel zo handig ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere malen een bluescreen gehad. Als je weet wat je fout hebt gedaan kun je dat in de bios oplossen maar als je dat niet weet wordt het moeilijk. Ik gok op een her-installatie :(:(

- Als je er nog belangrijke bestanden hebt opstaan haal dan even je harde schijf eruit en zet hem even over. Wel zo handig ;)

hij gaat helemaal niet maaer aan:eek:

blue screen laptop

Hoi,

Ik heb een laptop en ik kreeg laatst spontaan(!) een blue screen!! ik kopie een reactie onder youtube om het door te sturen. Vraag me niet waarom:rolleyes:..

dus is zet hem uit en weer aan... weer blue screen.... en nu gaat hij TOTAAL NIET MEER AAN!!:eek:. wie kan helpen???

(geen cola gemorst en er is zuinig mee omgegaan)

bedank.

Bjorn

P.s. Als ik hem in het stopcontact steek brand er wel een lampje dat hij opstart

spontane blue screen duiden nogal eens op kapotte hardware, met name je geheugen of een te heet geworden laptop, probeer t eens als ie goed afgekoelt is

pas goed op dat de ventilatie altijd open blijft (achterzijde en delen onderzijde)
als het al beschadigd is door hitte kan het probleem blijven zodra je m opstart.
vervanging van je geheugen, koeler, processor of harddisk kan dan de oplossing zijn
tenzij het een ordinaire kapotte onherstelbare windows is geworden.

werkt het niet dan kan je je geheugen of windows/harddisk eens door laten checken in de computer speciaalzaak

je kan dan alleen nog proberen om je (windows recovery) basis image op je latop terug te zetten en zo je windows te vernieuwen (je bent dan wel ALLES kwijt)
dat doe je door op F12 of anders F8 te blijven drukken tijdens de opstart. en de rest op te volgen. er is dan geen weg meer terug!

is het heel belangrijk wat je kwijt zou raken, dan kan je nog kiezen voor een nieuwe harddisk en een verse windows installatie (mits geen van bovenstaande kapotte hardware)
je gebruikt hiervoor de orginele windows registratie key en een echte windows recovery cd.
je kan dan later proberen de data van die oude harddisk op te vissen via aansluiting als 2e harddisk in een 2.5 inch harddisk case via usb

succes:thumb:

Laatst bewerkt:
spontane blue screen duiden nogal eens op kapotte hardware, met name je geheugen of een te heet geworden laptop, probeer t eens als ie goed afgekoelt is

pas goed op dat de ventilatie altijd open blijft (achterzijde en delen onderzijde)
als het al beschadigd is door hitte kan het probleem blijven zodra je m opstart.
vervanging van je geheugen, koeler, processor of harddisk kan dan de oplossing zijn
tenzij het een ordinaire kapotte onherstelbare windows is geworden.

werkt het niet dan kan je je geheugen of windows/harddisk eens door laten checken in de computer speciaalzaak

je kan dan alleen nog proberen om je basis inage op je latop terug te zetten en zo je windows te vernieuwen (je bent dan wel ALLES kwijt) dat doe je door op F12 of anders F8 te blijven drukken tijdens de opstart.

is het heel belangrijk wat je kwijt zou raken dan kan je nog kiezen voor een nieuwe harddisk en een verse windows installatie (mits geen van bovenstaande kapotte hardware)
je gebruikt hiervoor de orginele windows registratie key en een echte windows recovery cd.
je kan dan later proberen de data van die oude harddisk te vissen via aansluiting als 2e harddisk in een 2.5 inch harddisk case via usb

succes:thumb:

alles mag er vanaf.. het is al wel weer een tijdje geleden hoor dat hij aan is geweest.. dus hij is zeker afgekoeld, zal morgen even F8 etc. proberen... en alle hardware veranderen.... kan ik dan niet gelijk een nieuwe laptop kopen?:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan