Blue-Screen na spelen CoD4

• Onderwerp starter Onderwerp starter mitte
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mitte

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Vaak, dus niet altijd, krijg ik een blue screen als ik Call of Duty 4 uitzet. Hij is heel snel weer weg dus ik kan geen foto maken ofzo van wat erop staat. Heeft iemand anders dit ook?

Windows XP SP3
Call of duty 4 heeft alle patches

ervan uitgaand dat je em gewoon moet kunnen spelen met je pc houd eens de temperatuur in de gaten van je cpu en videokaart als dat mogelijk is..
Mss word je pc te heet en kun je em even stofvrij maken.

Toevallig had ik dit zelfde probleem met CoD4. Dat blauwe scherm a.k.a. BSOD ( Blue Screen of Death ) kwam bij mij altijd na enige tijd spelen, of als ik het spel afsloot.

Maar daar bleef het niet bij.

Een paar weken later begon mijn pc ditzelfde probleem in ALLE spellen die ik speelde op dat moment, te krijgen.

Van alles en nog wat geprobeert, zelfs op Tweakers om hulp gevraagd, niemand wist precies waar het aan lag.

Toen de pc-kast opengemaakt, de voeding was helemaal gaar.

Het arme dingetje kon nauwelijks genoeg stroom geven, hij hield het dus maar net vol, en soms werd het gewoon iets te veel voor hem. Tja.

Nieuwe 530-watt voeding gekocht, nooit meer ergens last van gehad.

Maar ik zeg natuurlijk niet dat dit jouw probleem op gaat lossen.
Iniedergeval, kijk eerst eens of je voeding genoeg stroom levert, of hij niet te warm wordt, en of je videokaart niet te warm wordt.

Toevallig had ik dit zelfde probleem met CoD4. Dat blauwe scherm a.k.a. BSOD ( Blue Screen of Death ) kwam bij mij altijd na enige tijd spelen, of als ik het spel afsloot.

Maar daar bleef het niet bij.

Een paar weken later begon mijn pc ditzelfde probleem in ALLE spellen die ik speelde op dat moment, te krijgen.

Van alles en nog wat geprobeert, zelfs op Tweakers om hulp gevraagd, niemand wist precies waar het aan lag.

Toen de pc-kast opengemaakt, de voeding was helemaal gaar.

Het arme dingetje kon nauwelijks genoeg stroom geven, hij hield het dus maar net vol, en soms werd het gewoon iets te veel voor hem. Tja.

Nieuwe 530-watt voeding gekocht, nooit meer ergens last van gehad.

Maar ik zeg natuurlijk niet dat dit jouw probleem op gaat lossen.
Iniedergeval, kijk eerst eens of je voeding genoeg stroom levert, of hij niet te warm wordt, en of je videokaart niet te warm wordt.

Dit zou wel eens kunnen, want ik heb maar een 350watt voeding

Post anders de specs. van je systeem even, dan kunnen we kijken of het daar echt aan ligt.

Linkje

Dit is een datasheet met mijn specs. Het enige dat anders is is dat mijn pc 3GB werkgeheugen heeft.

Als ik die specs. zo bekijk, is 350 WATT wel heel magertjes. Moet je nagaan, jouw pc is (ietsje) beter dan die van mij, op de videokaart na, en ik had 400 WATT. Dat trok ie dus al amper.

Maar hieruit kan je nog steeds geen conclusies trekken vind ik.

bekijk eerst eens met een programma hoe heet je CPU/VIDEOKAART worden, als deze te heet worden, moet je even je computer stofvrij maken.

welk merk/hoe oud is de voeding eigenlijk?

bekijk eerst eens met een programma hoe heet je CPU/VIDEOKAART worden, als deze te heet worden, moet je even je computer stofvrij maken.

welk merk/hoe oud is de voeding eigenlijk?

Ik zal mijn pc van het weekend gewoon is stofvrij maken, want dat is al heel lang niet meer gebeurt.

Ik heb geen idee. Alles wat bekend is van die pc staat in het datasheet van de link die ik hierboven heb neergezet.

als je het merk van de voeding wil weten zul je hem even open moeten schroeven en kijken welk merk er op de voeding staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan