Blue screen ntoskrnl.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje regelmatig last van bluescreens. Ca 4x per week krijg ik deze met de foutmeldingen "faulty hardware corrupted page".
Nu heb ik opgezocht waardoor dit kwam (zie bijlage) en blijkt het een ntoskrnl.exe te zijn. Ik heb hier wat over opgezocht maar ik heb geen oplossing gevonden.
Ik heb windows 10 en deze al regelmatig opnieuw geïnstalleerd. Ik heb 1 jaar nu Windows 10 en ervoor Windows 8 maar ik herinner me niet dat ik daar zo vaak blue screens had volgens mij wel eens ooit ook deze melding.
Ik heb een asus N550JK cn360h bijna 2 jaar oud, Windows 10 64 bit, Intel i7 4710HQ, 8gb ram, 256gb SSD.
Ik heb gevonden dat het aan de ssd of het ram kan liggen maar welke test programma's kan ik hiervoor gebruiken of is het een ander probleem?

Mvg,
Berend

bleuscreen.jpg

oke dan krijg ik dat het waarschijnlijk aan het ram ligt.
Welke tool zou u aan raden om dit te testen en kan deze ook laten zien aan welke van de 2 modules het zou liggen?
(whocrashed laat mijn onderste balk flikkeren dit hoort denk ik niet)

whocrashed.jpg

http://www.memtest.org/

Gebruik deze v.a. een cd of USB stick en niet die van Windows zelf, handigste is per reepje geheugen, weet je gelijk welke het is.

Als alle testen zijn gedaan wordt de vram ook gecontroleerd, kan daar ook in zitten, niet vaak maar toch.

oke ik heb deze 20 minuten laten lopen zonder iets aan te passen maar daarna ging deze gewoon door.
Moet ik iets aanpassen en moet ik deze gewoon door laten lopen?

Door laten lopen, liefst 6 passes minimaal, kan even duren.

Kan ook een driver zijn die dwars ligt maar welke kan die tool niet vertellen.

Bedankt, zal hem morgen is aanzetten en zal het resultaat wel posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan