blue screen of death daarna einde videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghostleyjim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2013
Beste mensen,

Ik was vandaag lekker een spel aan het spelen en nadat ik deze afsloot kreeg ik een blue screen waarin stond dat de videokaart driver zich had afgesloten en niet meer kon herstellen. Hierna de pc opstarten en deze gaf allemaal rode lijnen bij de bios start tot aan het aanmeld scherm van windows wat een slechte resolutie en een verkeerde grote had. Ik heb hierna alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd met helaas geen resultaat. Ok dan de videokaart in de andere pci poort ook geen resultaat. Bios reset ook geen resultaat zou dit het einde van mijn videokaart kunnen zijn? Ik wil hier een beetje zekerheid over hebben want als dat het niet is en ik breng deze weg vanwege de garantie en er is niks aan de hand ben ik alsnog een hoop geld aan onderzoek en dergelijke kwijt. Weet iemand hoe je goed kan testen of je videokaart kapot is? O ja windows apparaatbeheer gaf een error code 35 aan. systeem herstelpunt werkte ook niet helaas....

Met vriendelijke groet,
Jim de Groot

Ik hoop dat je een pci-e kaart bedoelt en geen pci kaart want dan heb je een pc van minimaal een jaar of 10 a 15 oud................
Er vanuit gaande dat je een moderne machine hebt, neem ik aan dat het een moederbord is met crossfire of SLI, want anders had je geen 2e video'voetje' gehad om te testen. Gelet op wat je hebt gedaan schat ik de kans dat de videokaart is overleden, groter in dan 99%............

Er zijn wel wat mogelijkheden:
- hopen dat je een moederbord hebt met ook een videochip onboard? Dan na het aanzetten pc naar het bios gaan en losse videokaart uitschakelen.
- voordat je garantie-aanspraken maakt, even langs een lokale pc winkel en vragen of ze kaart daar even op een mobo willen plaatsen, dat kost ze nog geen 5 minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan