Blue Screen of Death in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Het gaat aardig mis de laatste tijd....

Voor het eerst met het branden. Ik heb een externe writer aangesloten op mijn laptop via de LPT poort. Heeft het altijd prima gedaan in XP, maar nu krijg ik een blue screen na ongeveer 1 minuut branden, ook bij een simulatie (gebruik Nero). Ik krijg het volgende scherm, het is een digitale foto van mijn laptop omdat ik daarna niks meer kan:

attachment.php



Daarna ging het vaker mis, meestal bij afsluiten. Gek genoeg ook als de brander niet was aangesloten. Hij blijft dan hangen en bij de volgende keer opstarten gaat XP scandisk op mijn 3 partities uitvoeren. Het blue screen wat daarbij hoort staat in het volgende berichtje (krijg niet twee plaatjes in 1 bericht)


Wie weet raad?
 

Bijlagen

  • bsod2.jpg
    bsod2.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 266
Laatst bewerkt:
Deze dus:

attachment.php
 

Bijlagen

  • bsod1.jpg
    bsod1.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 217
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt geinstalleerd, en dat die drivers geschikt zijn voor windows xp?
 
Fysieke geheugendump, die ken ik :D:D.

Heb al geprobeerd te branden via Windows ipv. Nero?
 
Bedankt M@rio, ik ben wel iets wijzer geworden. Ik ga ervan uit dat het de externe brander is die de problemen veroorzaakt. Het is een heel oud ding (max 4-speed). Maar toch raar dat ie al maanden goed werkt en nu pas errors gaat genereren....

Ik ga m eens helemaal uit het apparaatbeheer verwijderen en nogmaals installeren. Kijken of ie het dan wel doet. En gelukkig kan ik het branden simuleren, anders kost het nog meer cd's :confused:
 
Het schiet nog niet erg op. Ik heb inmiddels het hele apparaat gedeïnstalleerd én weer geïnstalleerd. Ik ben er ook zeker van dat ik de juiste drivers heb. De externe kast waarin het apparaat zit is van Freecom en van hun heb ik de XP drivers gekregen. XP zelf herkent de writer als de CRX100E, wat klopt. Ik heb de lokatie van het stuurprogramma nagekeken, en alles staat goed: standaard drivers voor de writer en specifieke XP drivers voor de kast. Zie plaatje hieronder:

attachment.php



Ook heb ik Nero opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geeft ie het BSOD. Overigens altijd de melding zoals die op het eerste plaatje te zien is. De andere melding, bij het afsluiten, heb ik al een aantal dagen niet meer gezien. Ook scandisk wordt niet meer gerund, ondanks het feit dat ik nu al weer regelmatig een vastloper had ten gevolge van het opnieuw uitproberen iedere keer. Iemand nog ideeën????
 

Bijlagen

  • apparaten.jpg
    apparaten.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 126
Is er nu niemand meer die weet waarom ik niet meer kan branden??
 
Hmm, ik denk het niet, want als ik m inplug krijg ik wel netjes een H-schijf in mijn explorer erbij. Maar ik zal eens proberen een cd'tje te lezen vanuit die speler.
 
Ik ben nog even aan het testen geweest. Ik heb geprobeerd wat bestanden van een cd in de brander te kopiëren naar de harde schijf, geen enkel probleem. Lezen gaat dus prima van dat station.

Ook heb ik een ander brandprogramma geïnstalleerd, clonecd om precies te zijn, maar ook bij deze slaat de computer binnen een minuut op een Blue Screen. Wel een ander deze keer, voor de verandering, maar nog steeds werkt het dus niet.....

Iemand nog ideeën???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan